DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Un consumator din Chișinău și-a recuperat suma de 1000 Euro achitată în avans pentru prestarea un...
Un consumator din Chișinău și-a recuperat suma de 1000 Euro achitată în avans pentru prestarea unor servicii
06 Septembrie | 2016
Un consumator din Chișinău și-a recuperat suma de 1000 Euro achitată în avans pentru prestarea unor servicii
eye
984

În luna aprilie a anului curent doamna Valentina (numele a fost schimbat) din oraşul Chișinău s-a adresat unui agent economic pentru servicii de confecționare a geamurilor din PVC. Familia Rusu a achitat un avans în sumă de 22 000 lei. Potrivit contractului semnat, termenul de livrare și montare a geamurilor era de 10 zile, însă agentul economic nu și-a îndeplinit obligațiunea referitoare la termenul de executare a lucrărilor.

Ulterior, dna Valentina a depus o reclamație la agentul economic respectiv, însă acesta a demonstrat nereceptivitate, evitînd, astfel, soluționarea cauzei. Familia Rusu a apelat la Agenția pentru Protecția Consumatorilor (APC). Au depus o petiție prin care a revendicat executarea comenzii, iar dacă acest lucru nu este posibil, consumatorul a solicitat întoarcerea sumei achitate în avans pentru acest serviciu.

Conform Legii nr. 105 din 13.03.2003 privind protecţia consumatorilor, prestatorul este obligat să asigure prestarea serviciului în termenele și condițiile stabilite în reglementările specifice în domeniu sau stipulate în contractul de prestare a serviciului.

În urma examinării petiției, Agenția pentru Protecția Consumatorilor a demarat cercetări în acest caz. Ca urmare a discuțiilor purtate cu părțile implicate, cazul a fost rezolvat, iar recent a fost înregistrată o recipisă depusă de dna Valentina, prin care a comunicat că problema înaintată către agentul economic a fost soluționată pe cale amiabilă și i-a fost restituită suma achitată în avans.

Amintim că Agenția pentru Proteția Consumatorilor este o autoritate administrativă, subordonată Ministerului Economiei, responsabilă de implementarea politicii în domeniul protecţiei consumatorilor.

Dragi consumatori, nu ezitați să apelați la Agenția pentru Protecția Consumatorilor atunci cînd se încalcă drepturile dumneavoastră în calitate de consumator. Ne puteți găsi la Telefonul Consumatorului 022 74-14-64, 0 800 20028 sau la adresa: mun. Chişinău, sectorul Centru, str.Vasile Alecsandri, 78.

01 Noiembrie | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Octombrie | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Octombrie | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...