DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Telefoane mobile în valoare de peste 15 mii lei au fost returnate la magazin
Telefoane mobile în valoare de peste 15 mii lei au fost returnate la magazin
11 Mai | 2017
Telefoane mobile în valoare de peste 15 mii lei au fost returnate la magazin
eye
1684

Doi consumatori din or. Chișinău au procurat telefoane mobile din magazine specializate din capitală. Peste puțin timp de utilizare telefoanele s-au dovedit a fi cu defecte. Nefiind mulţumiți de calitatea produselor procurate s-au adresat la agenții economici, însă examinarea adresărilor era amânată, de cele mai multe ori. În urma petițiilor parvenite la Agenția pentru Protecția Consumatorilor (APC), inspectorii din cadrul agenției au demarat cercetări în cazurile înregistrate. Într-un final, petițiile consumatorilor au fost soluționate pe cale amiabilă, restituindu-li-se, astfel, contravaloarea produselor procurate, iar comerciantul a fost informat despre obligațiile și drepturile vânzătorului și avertizat să respecte drepturile consumatorilor, neadmițând ulterior asemenea încălcări.

Cei mai mulţi consumatori care apelează la Agenţia pentru Protecţia Consumatorului o fac pentru că sunt sfătuiţi, şi nu din proprie iniţiativă. Puţini dintre ei îşi cunosc drepturile, de aceea au nevoie de ajutor atunci când întocmesc o petiţie. Timp de 14 zile, consumatorii sunt în drept să returneze un produs nealimentar cumpărat, cerând înlocuirea sau întoarcerea contravalorii acestuia. Este necesar și obligatoriu ca să se prezinte bonul de casă, iar produsul returnat trebuie să fie fără defecte şi lovituri mecanice, să fie păstrată eticheta şi cutia, iar starea acestuia să îi permită vânzătorului să îl repună în comerţ. Nu pot fi schimbe sau returnate bijuteriile din metale preţioase şi semipreţioase, lenjeria de corp şi de pat, ciorapii şi articolele de igienă, produsele de cosmetică şi parfumerie, etc.

Dacă v-ați ciocnit cu asemenea situații, Hotărârea Guvernului Nr. 1465 din 08.12.2003 cu privire la aprobarea Regulilor de înlocuire a produselor nealimentare şi a termenelor de garanţie vă poate fi de folos.

Dragi consumatori, nu ezitați să apelați la Agenția pentru Protecția Consumatorilor atunci cînd se încalcă drepturile dumneavoastră în calitate de consumator. Ne puteți găsi la TELEFONUL CONSUMATORULUI 022 741 464 sau la adresa, mun. Chişinău, sectorul Centru, str.Vasile Alecsandri 78, etajul 1. bir. 102.

01 Noiembrie | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Octombrie | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Octombrie | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...