DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Știai că poți compara prețurile cu ușurință? Află care sunt regulile
Știai că poți compara prețurile cu ușurință? Află care sunt regulile
25 Septembrie | 2014
Știai că poți compara prețurile cu ușurință? Află care sunt regulile
eye
1230

Tocmai ai trecut pe lângă magazinul tău preferat de haine și ai văzut că au reduceri de până la 60%. Când ai intrat, ai realizat că reducerea se aplică doar la hainele de vară, din colecția trecută. Crezi că este corect?

Care sunt obligațiile comerciantului, atunci când afișează prețurile? Ce informații trebuie să găsești pe o etichetă?

- Prețul este un factor crucial în decizia de cumpărare. Acesta este motivul pentru care el trebuie să fie afișat clar și, mai ales, trebuie să permită comparația cu alte prețuri;

- Prețul trebuie să fie exprimat în lei, să fie lizibil, să nu inducă în eroare și să fie final.

- Pentru produsele vândute în vrac, prin cântărire sau măsurare, este obligatorie numai indicarea prețului pe unitatea de măsură (kilogram, litru, metru etc.); stabilirea prețului final de vânzare se va face la momentul individualizării produsului, prin cântărire, măsurare etc.;

- În interiorul aceleiași unități, vânzătorul trebuie să indice același preț pentru produse identice;

- În cazul serviciilor (de exemplu: coafor, restaurant), prețurile trebuie indicate în mod vizibil, clar, accesibil pentru consumator (de exemplu: listă, catalog, afișare).

La ce trebuie să fii atent în sezonul de reduceri?

Vânzătorul are o mare libertate în determinarea prețului, dar dacă se hotărăște să facă o vânzare cu preț redus (lichidare, promoție etc.), trebuie să respecte anumite reguli:

- Orice reducere de preț trebuie indicată în mod clar, astfel încât să nu existe nicio îndoială în privința prețului care trebuie plătit;

- Prețul indicat trebuie să fie prețul total, adică prețul cu toate taxele incluse și incluzând toate serviciile care trebuie plătite suplimentar de către consumator;

- Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință; prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.

01 Noiembrie | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Octombrie | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Octombrie | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...