DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Sfaturi utile cu privire la serviciile de chirie auto
Sfaturi utile cu privire la serviciile de chirie auto
11 Februarie | 2021
Sfaturi utile cu privire la serviciile de chirie auto
eye
1310

Probabil că toți am închiriat o mașină sau avem cel puțin un prieten care a închiriat o mașină. În calitate de client rent a car, pentru a evita pe cât posibil pierderea garanției sau neplăceri cu autoturismul închiriat, este bine să ne informăm, despre piața de rent a car din țară, înainte de a închiria mașina.

Iată câteva sfaturi. Înainte de a închiria un automobil verificați:

- elementele incluse în preţ: acordaţi o atenţie specială taxelor;

- eventualele costuri suplimentare pe care va trebui să le plătiţi pe durata perioadei în care folosiţi maşina;

- condiţiile referitoare la alimentarea cu combustibil;

- termenii privind anularea contractului;

- alte posibile restricţii (de ex. limite de kilometri, în ce locuri aveţi sau nu voie să călătoriţi).

Dacă aţi făcut rezervarea on-line, luaţi cu dumneavoastră o copie tipărită. La semnarea contractului de închiriere la destinaţie, aveţi grijă ca termenii prevăzuţi de acesta să corespundă celor din rezervarea făcută anterior. Păstraţi o copie a tuturor documentelor pe care le semnaţi. Verificaţi în ce situaţii sunteţi acoperit de asigurare. Cereţi informaţii despre politica firmei în caz de defecţiuni ale automobilului sau accident. Verificaţi maşina împreună cu un angajat al companiei pentru a semnala eventuale defecţiuni. Dacă nu vi se dă o listă de control, notaţi orice defecţiune sesizată şi solicitaţi ca un angajat să vă semneze hârtia.

Dacă maşina se defectează, sunaţi compania care v-a închiriat-o şi aşteptaţi instrucţiunile acesteia. Nu încercaţi să reparaţi vehiculul fără aprobarea companiei. În caz de accident, notaţi numele şi adresele persoanelor implicate. Dacă cineva este rănit sau apare o dispută cu privire la răspunderea părţilor, chemaţi poliţia. Contactaţi imediat compania care v-a închiriat maşina.

Încercaţi să returnaţi maşina pe durata programului de lucru al companiei, pentru a vă asigura că cineva verifică starea acesteia. Un angajat ar trebui să redacteze o notă scrisă cu privire la starea vehiculului. Nota respectivă trebuie semnată atât de dumneavoastră, cât şi de angajat. Păstraţi o copie. Dacă returnaţi maşina în afara programului de lucru, parcaţi-o în zona desemnată. Eventual, faceţi fotografii pentru a dovedi, dacă este nevoie, că aţi returnat maşina în stare bună.

Dragi consumatori, nu ezitați să apelați la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței atunci când se încalcă drepturile dumneavoastră în calitate de consumator. Ne puteți găsi la Telefonul consumatorului 022 51 51 51 sau la adresa, mun. Chişinău, str.Vasile Alecsandri, 78 et.1.

01 Noiembrie | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Octombrie | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Octombrie | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...