DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Sfaturi privind recepționarea produselor achiziționate online
Sfaturi privind recepționarea produselor achiziționate online
20 Ianuarie | 2021
Sfaturi privind recepționarea produselor achiziționate online
eye
1562

Cumpărăturile "la distanță" au crescut în popularitate în timpul pandemiei. Este cunoscut faptul că, comerțul electronic asigură aceleași drepturi ca și pentru cumpărătorii non-virtuali, uneori, chiar și mai sigure.

Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței sfătuiește consumatorii sa tina seama de câteva recomandări:

 

  1. Să verifice, înainte de a plasa comanda online, dacă prestatorul de servicii a informat corect și complet despre produsul sau serviciul care urmează să fie cumpărat.

Furnizorul de servicii electronice trebuie să confirme, fără amânări nejustificate, recepţionarea informaţiei privind comanda, inclusiv acceptarea sau respingerea comenzii.

  1. Să contacteze comerciantul prin telefon pentru a cere informații suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condițiilor de livrare; modul in care răspunde la aceste întrebări le poate oferi consumatorilor indicii asupra seriozității vânzătorului.
  2. Produsul comandat trebuie să fie livrat conform adresei indicate, în intervalul orarului prestabilit. În cazul când acest interval nu este specificat de către comerciant, cumpărătorul, prin mijloace de comunicare electronice, trebuie să stabilească acest fapt  cu comerciantul. Dacă comerciantul nu respectă termenul stabilit sau declarat pentru livrarea produsului, atunci consumatorul își rezervă dreptul de a cere perceperea unei penalități pentru fiecare zi de întârziere sau oră, dacă termenul este stabilit în ore.
  3. Să examineze, în momentul recepționării comenzii, starea produsului (corespunderea criteriilor declarate, integritatea și funcționabilitatea produsului), prin solicitarea curierului de a deschide coletul. Dacă în urma deschiderii coletului se constată că produsul comandat prezintă semne de lovire, zgârieturi sau alte probleme de tip estetic, se recomandă să fie refuzată comanda. Pentru a refuza comanda trebuie să se completeze o cerere de returnare a produselor, în prezența curierului în momentul livrării. În cazul când a fost omisă serviciul “Deschiderea coletului la livrare”, se poate recurge la înregistrarea imaginilor video la deschiderea coletului livrat. Imaginile înregistrate pot fi utilizate ca probe într-un eventual litigiu cu comerciantul.
  4. În cazul returului prin intermediul serviciului “Deschiderea coletului la livrare” taxele de transport sunt acoperite de către magazinul online, doar atunci când produsul este deteriorat sau nu coincide specificațiilor din comandă.

 

Foarte important!

 La furnizarea de aparatelor electrice, electronice și electrocasnice mari, la solicitarea cumpărătorului, comerciantul este în drept să preia deșeurile electrice, electronice și electrocasnice mari în sistem „unul la unul" fără a solicita plată pentru predarea și livrarea acestora, cu condiția dacă echipamentul uzat este echivalent şi a îndeplinit aceleaşi funcţii ca şi echipamentul nou furnizat.

01 Noiembrie | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Octombrie | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Octombrie | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...