DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Produse cu „surprize” în magazinele din capitală
Produse cu „surprize” în magazinele din capitală
01 Iulie | 2016
Produse cu „surprize” în magazinele din capitală
eye
902

Unul din consumatori a procurat biscuiți care conțineau așchii de metal fixate în interior dar și la exterior. Inspectorii din cadrul agenției au efectuat un control inopinat în baza reclamației depuse de către consumator. În rezultatul controlului la întreprinderea de fabricare a biscuiților (nemijlocit la secția de producere) precum și în urma examinării organoleptice, produsul s-a dovedit a fi neconform. Explicaţia a venit din partea administraţiei întreprinderii supuse controlului - cauza a fost nerespectarea normelor sanitare la etapa fabricării lotului de biscuiţi (aşhiile fiind încorporate în biscuiţi în timpul procesului tehnologic de fabricare). S-a constatat că vina aparţine secţiei de producere a biscuiţilor din cadrul întreprinderii. Neconformităţile depistate contravin cerinţelor art. 7 alin. (5) al Legii Privind protecţia Consumatorilor. Pentru admiterea celor menţionate au fost întocmite procese - verbale cu privire la contravenţie conform Codului Contravenţional al RM, art. 344. Pe parcursul controlului reprezentanţii agentului economic au fost familiarizaţi cu mai multe prevederi legislative din domeniu și au fost atenționați că încălcările depistate atrag sancțiuni administrative.

Un caz similar a avut loc în această săptămînă cînd un consumator a procurat o franzelă și a găsit în ea un obiect de metal de aproape trei centrimetri, cu vârful ascuţit. La APC a fost depusă o petiție pe acest caz. Administratorul supermarketului a recunoscut vina şi susţine că incidentul s-ar fi produs din cauza defecţiunii aparatului de amestecare a aluatului. În urma controlului efectuat au fost întocmite procese - verbale cu privire la contravenţie conform Codului Contravenţional al RM, art. 344.

În acest context APC îndeamnă toți consumatorii să fie cooperanți. În cazul în care ați depistat ceva nereguli la produsele procurate sau servicii rugăm să sesizați imediat agenția pentru a putea întreprinde măsurile de rigoare. Ne puteți găsi la Telefonul Consumatorului 022 74-14-64, 0 800 28028 sau la adresa, mun. Chişinău, sectorul Centru, str.Vasile Alecsandri, 78.

01 Noiembrie | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Octombrie | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Octombrie | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...