DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Plăcerea vă poate costa sănătatea
Plăcerea vă poate costa sănătatea
30 Iulie | 2013
Plăcerea vă poate costa sănătatea
eye
971

În luna iunie anul curent Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor (APC) a inițiat mai multe controale de stat la etapa comercializării băuturilor nealcoolice (cvas).

În rezultatul efectuării controlului de stat la SC "ALPITACOM" SRL s-a depistat, că băutura fermentată Cvas comercializată de întreprinderea menţionată, nu corespunde cerințelor anexei nr. 3 pct. 11 a Hotărîrii Guvernului nr. 934 din 15.08.2007 cu privire la instituirea Sistemului informaţional automatizat „Registrul de stat al apelor minerale naturale, potabile şi băuturilor nealcoolice îmbuteliate", deoarece în rezultatul încercărilor de laborator, în produsul nominalizat au fost depistate bacterii coliforme.

Avînd în vedere neconformitatea băuturii fermentate „Cvas" şi în scopul protejării consumatorilor, a fost eliberată Prescripţia de interzicere definitivă, prin care se interzice SC "ALPITACOM" SRL comercializarea produsului nominalizat.

Aici puteți vedea cum arată tarabele cu pricina ce aparțin SC ”ALPITACOM” SRL

De asemenea, s-au mai depistat următoarele încălcări:

- Lipsa Autorizațiilor de amplasare și funcționare;

- Lipsa documentelor care ar confirma, proveniența, calitatea și inofensivitatea produselor;

- Neeliberarea bonului de casă și neutilizarea aparatelor de casă și control;

- Neafișarea la vedere a informației privind adresa şi numărul de telefon al autorităţii abilitate cu funcţie de protecţie a consumatorilor;

- Lipsa mijloacelor de măsurare proprii, adecvate, legalizate şi verificate metrologic;

- Întocmirea indicatoarele de preţuri incorect (lipseşte preţul la ambalajul de desfacere (butelii PET 1,0;1,5;2,0 l)).

Pentru încălcările constatate, în limitele competențelor atribuite, au fost eliberate prescripții de interzicere a lotului de produse, prescripție de retragere din circulație/returnare de la consumatori și din toate punctele de comerț a produselor ofensive, precum și prescripție de înlăturare a neconformităților și au fost încheiate procese-verbale cu privire la contravenții în baza Codului Contravențional al Republicii Moldova

Continuarea acestei activităţii ilicite creează pericole iminente vieţii și sănătăţii consumatorilor, iar art. 6 al Legii privind protecţia consumatorilor nr. 105-XV din 13.03.2003 stipulează că orice consumator are dreptul la:

a) protecţia drepturilor sale de către stat;

b) protecţie împotriva riscului de a achiziţiona un produs, un serviciu care ar putea să-i afecteze viaţa, sănătatea, ereditatea sau securitatea ori să-i prejudicieze drepturile şi interesele legitime.

Prin urmare, pe marginea acestui caz APC a sesizat Ministerul Afacerilor Interne al Republicii Moldova, Inspectoratul Fiscal Principal de Stat, Consiliul Municipal Chișinău.

Reieşind din rezultatele controalelor efectuate, APC vine cu recomandări şi sfaturi utile pentru consumatori.

Acordaţi mare atenţie la condiţiile în care este expus spre comercializare cvasul la punctele mobile:

- comerciantul trebuie să afişeze la vedere informaţia despre producătorul şi vînzătorul de cvas, inclusiv adresa şi telefonul autorităţii abilitate cu funcţie de protecţie a consumatorilor;

- comerciantul trebuie să afişeze la vedere a informaţia privind legalitatea activităţii punctului mobil (autorizația);

- acordaţi atenţie la recipientul în care este transportat şi expus spre comercializare băutura. Cvasul nu poate fi preambalat de vînzător și stocat în recipiente din masă plastică. Recipintele prescrise în acest scop sunt keg-urile (inox) sau cisternele pentru uz alimenar;

- temeratura de distribuire a produsului nu trebuie să depăşească +10 °C;

- acordaţi atenţie recipientelor în care vă este oferit cvasul. Recipientele trebuie să fie de unică folosinţă şi stocate în conformitate cu cerinţele sanitaro-igienice;

sunteţi în drept să solicitaţi de la vînzător acte care confirmă calitatea produsului (certificat de calitate, certificate igienic, conformitate după caz).

01 Noiembrie | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Octombrie | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Octombrie | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...