Peste 750 de studenți și elevi vor știi cum să acționeze atunci cînd se vor confrunta cu un produs/serviciu neconform sau nesigur, urmare vizitelor de informare și consultanță din cadrul ediție IV a Campaniei de informare a tinerilor - "Cunoașteți drepturile. Acționează!".
În perioada 10.12.2014 -17.12.2014 s-a desfășurat cea de-a patra ediție a Campaniei de informare a tinerilor - "Cunoașteți drepturile. Acționează! " lansată de Agenția pentru Protecția Consumatorilor (APC) în luna martie 2013. Peste 750 de studenți și elevi din Chișinău, Bălți, și Cahul au participat la întrunirile organizate de către APC în cadrul instituțiilor de învățămînt. În cadrul acestor întruniri atît tinerii cît și profesorii au beneficiat de sfaturi și consultanța oferită de reprezentanții Agenției pentru Protecția Consumatorilor (APC).
Astfel, timp de o săptămînă au fost efectuate acțiuni de informare în:
1. Universitatea ,,Constanstin Stere" din mun. Chișinău
2. Liceul teoretic ,,Alexandru cel Bun" din or. Sîngera
3. Liceul teoretic din com. Budești
4. Școala de meserii nr.4 din com.Bubuieci
5. Liceul teoretic ,,Ioan Vodă" din Cahul
6. Școala profesională polivalentă nr. 2 din Cahul
7. Liceul teoretic ,,Mihai Eminescu" din Cahul
8. Școala de tip internat pentru copii orfani și copii rămași fără îngrijirea părinților" din mun.Bălți
9. Liceul teoretic ,,Alexandru Sergheevici Pușkin" din mun.Bălți
Scopul campaniei "Cunoașteți drepturile. Acționează!", este de a sensibiliza tînăra generație să-și cunoască drepturile și obligațiile în calitate de consumator activ. Tinerii informați, prin atitudinea lor participativă, ar putea resposabiliza comercianții neonești care pe lîngă profitul spre care tind, să urmărească și plasarea pe piață a produselor sigure.
Reprezentanții APC au încercat să explice tinerilor despre rolul și importanța consumatorului, dar și cum să acționeze corect atunci cînd drepturile le sunt încălcate. Elevii și studenții au fost încurajați să acționeze și să înceapă să fie mai atenti la ce cumpară, să adreseze mai multe întrebări despre originea, calitatea produselor si să refuze produsele care nu întrunesc toate cerințele prescrise, să returneze produsele neconforme, căci doar acționînd vom putea responsabiliza comercianții neonești.
Importanța acestor vizite se face remarcată prin faptul că studenții dar și cadrele didactice pot adresa întrebări inspectorilor APC despre cazuri particulare și pot cere sfaturi concrete despre cum ar fi necesar să acționeze cînd le sunt lezate drepturile de consumator. Astfel ne propunem să capacităm decizional tinerii și să să-i sensibilizăm căci ei, tinerii, sunt cei care vor contribui la schimbarea profilului consumatorului pasiv în unul activ.