DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Pasagerii avia trebuie să își cunoască drepturile
Pasagerii avia trebuie să își cunoască drepturile
08 Decembrie | 2016
Pasagerii avia trebuie să își cunoască drepturile
eye
1119

Reprezentanți ai mai multor companii aeriene au dat curs unei invitații la o masă de discuții organizată de Agenția pentru Protecția Consumatorilor. Discuțiile s-au axat pe respectarea drepturilor pasagerilor care călătoresc cu avionul, existența și analiza produselor „oferte fierbinți, exclusive”, posibilități de reclamare a serviciilor, etc. Reprezentanții APC și-au exprimat convingerea că fiecare dintre agenții economici din acest domeniu asigură consumatorii cu toate informațiile necesare – modalitatea de schimb a datei zborului precum și întârzierea acestora, cuantumul rambursării costului biletelor, condițiile de transport, registru de reclamații.

Conducerea APC a menționat: „Consumatorii, fie călătorii avia sau cei care cumpără anume produse, au drepturi egale. Politica APC este de a preveni înainte de a combate, fapt pentru care ne orientăm spre o informare corectă, completă și precisă a consumatorilor și agenților economici. Ne propunem să contribuim la educarea unui consumator activ, capabil să își apere drepturile în oricare împrejurări”.

Mediul de afaceri a primit recomandări concrete cum să depășească problemele întîlnite. În acest sens, s-a discutat despre modul de soluționare a conflictelor apărute între consumatori și agenții economici pe calea medierii problemei și soluționării pe cale amiabilă, evitîndu-se astfel controalele.

În Republica Moldova, drepturile pasagerilor în transportul aerian sunt fixate în Regulamentul privind compensarea şi asistenţa pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi anulării sau întîrzierii prelungite a zborurilor, document care transpune integral normele UE în domeniu, aprobat prin Totodată, practica arată că, în mare parte, pasagerii nu își cunosc drepturile. Spre finalul evenimentului participanții au adresat întrebări din domeniul legislativ, organizatoric, la care au primit consiliere, astfel fiind încurajați să apeleze la Agenția pentru Protecția Consumatorilor ori de cîte ori au nevoie. În cazul în care există întrebări specifice domeniului protecției drepturilor consumatorilor și au nevoie de consiliere, APC este gata mereu să ofere răspunsuri la temă.

01 Noiembrie | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Octombrie | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Octombrie | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...