DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă O pizzerie din mun.Chișinău înșeală consumatorii
O pizzerie din mun.Chișinău înșeală consumatorii
19 Decembrie | 2014
O pizzerie din mun.Chișinău înșeală consumatorii
eye
1008

Agenția pentru Protecția Consumatorilor (APC) a depistat că o pizzerie înșeală consumatorii atunci cînd comandă produse online.

Urmare unei sesizări a consumatorilor, APC a inițiat un control de stat inopinat la o unitate de alimentație publică din mun. Chișinău. În cadrul controlului, a fost comandată o pizza de pe pagina web a unității, unde era scris că pizza are masa netă de 890 grame, însă în realitate pizza avea doar 682 grame, rezultă că consumatorul era înșelat cu 208 grame, ceea ce înseamnă că la fiecare pizza comandată consumatorul este înșelat cu 16,84 lei. Acestă acțiune contravine art. 10, lit. c) al Legii Nr. 105 din 13.03.2003 privind protecţia consumatorilor și este catalogată drept înșelare a consumatorilor.

De asemenea, pe pagina web este o condiție de livrare că precum dacă faci comandă de o anumită sumă de bani, livrarea este gratuită, însă în realitate pentru fiecare pizza comandată la prețul standard era adaugat suplimentar încă 5 lei, ceea ce reprezintă iarăși o încălcare gravă a drepturilor consumatorilor.

Pentru neconformitățile depistate, inspectorii au încheiate procese-verbale cu privire la contravenţie. De asemenea, au fost eliberate prescripții de înlăturarea a neconformităților.

Stimați consumatori, nu uitați că sunteţi în drept de a verifica cantitatea produselor (masa netă) pentru care achitați.

Agenția pentru Protecția Consumatorilor vă sugerează să:

refuzaţi să cumpăraţi produse pentru care aveţi indoieli privind gradul de prospeţime, calitatea şi modul de informare prin etichetare;

verificaţi dacă în meniu sunt afişate cantitatea şi preţul produselor;

analizaţi modul de prezentare a personalului de servire (ecusonul cu numele/prenumele angajatului, echipamentul de protecţie, curaţenia mîinilor, prezenţa rănilor/zgîrieturilor etc.);

analizaţi organoleptic felurile de mîncare aduse, iar dacă aveţi suspiciunea de produs alterat, refuzaţi mîncarea;

solicitaţi şi păstraţi bonul de casă sau un alt document, care confirmă faptul cumpărării produsului, pentru a putea înainta reclamaţii privind calitatea produsului.

În cazul în care v-au fost lezate drepturile, nu ezitaţi, să apelaţi la APC care vă poate consilia gratuit telefonic (linia telefonică fierbinte 022 741464 şi 080028028 (apel gratuit din teritoriul Rep. Moldova)) sau vă ajută să depuneți o plîngere la sediul APC din str.Vasile Alescandri, et. 1, bir. 101.

01 Noiembrie | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Octombrie | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Octombrie | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...