DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă O companie aeriană a fost verificată de către Agenția pentru Protecția Consumatorilor
O companie aeriană a fost verificată de către Agenția pentru Protecția Consumatorilor
25 August | 2014
O companie aeriană a fost verificată de către Agenția pentru Protecția Consumatorilor
eye
945

Recent, Agenția pentru Protecția Consumatorilor a amendat o campanie aeriană pentru că încălca flagrant drepturile consumatorilor la compensare a prejudiciilor cauzate de întirzierea zborului.

Un consumator a cărui zbor s-a reținut cu 10 ore, a solicitat în scris de la operatorul aerian să-i fie achitate prejudiciile cauzate de reținerea zborului. Odată ce cerințele consumatorului nu au fost acceptate de către operator, și a fost refuzat că i se ofere despăgubiri, a depus o reclamație la Agenția pentru Protecția Consumatorilor prin care solicita să-i se achite compesații pentru întîrziErea cursei.

Agenția pentru Protecția Consumatorilor a inițiat un control de stat în comun cu Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor la campania aeriană reclamată. Urmare controlului efectuat APC a constatat următoarele:

  • Compania aeriană nu a soluționat reclamația în termenul stabilit de legislație

Reclamația consumatorului a fost analizată de către compania aeriană după expirarea a 40 zile calendaristice din ziua depunerii, ceea ce contravine art 18 alin (1) Legii Nr 105 privind Protecția Consumatorilor din 13.03.2003 unde este stipulat că ,, Remedierea gratuită a deficienţelor apărute la produs, serviciu, înlocuirea gratuită sau restituirea contravalorii produsului, serviciului necorespunzător în cadrul termenului de garanţie sau termenului de valabilitate, deficienţe care nu sînt imputabile consumatorului, se face necondiţionat de către vînzător, prestator într-un termen de cel mult 14 zile calendaristice de la data înaintării reclamaţiei de către consumator sau în termenul stabilit prin contract"

  • Refuzul de a oferi o compesație consumatorului pentru întîrziere cursei de zbor

Consumatorul conform cap IV și V a Hotărîrii nr. 836 din 08.11.2012 pentru aprobarea Regulamentului privind compensarea şi asistenţa pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi anulării sau întîrzierii prelungite a zborurilor, conform căreia consumatorul are dreptul la o compensație în valoare de :

a) 250 euro pentru toate zborurile de 1500 kilometri sau mai puţin;

b) 400 euro pentru toate zborurile cuprinse între 1500 şi 3500 kilometri;

c) 600 euro pentru toate zborurile care nu intră sub incidenţa literelor a) sau b).

Pentru încălcările ale legislației în vigoare depistate în cadrul controlului au fost întocmite procese verbale cu privire la contravenție în baza Codului Contravențional al Republicii Moldova. De asemenea, au fost eliberate prescripții de înlăturare a neconformităților.

Dragi consumatori,

Nu uitați că în caz de refuz la îmbarcare şi anulării sau întîrzierii prelungite a zborurilor:

  • Aveţi dreptul fie la rambursare fie la redirecţionare.
  • Aveţi dreptul la informare - liniile aeriene sunt obligate să vă informeze cu privire la drepturile Dvs. şi la reprogramarea zborului.
  • Aveţi dreptul la asistenţă - aceasta însemnând mâncare, băuturi răcoritoare, cazare, după caz.

Consumatorul este în drept să pretindă repararea prejudiciului moral cauzat de serviciile necorespunzătoare. Suma prejudiciul moral cauzat consumatorului este stabilită de instanţa judecătorească, iar consumatorul trebuie să facă dovada prejudiciului.

Dacă ați depistat agenți economici ce prestează servicii ce contravin legislației în vigoare, și vi s-a refuzat restituirea pagubei, sesizați Agenția pentru Protecția Consumatorilor despre încălcările admise la numărul de telefon - 022 74-14-64 și 0 800 280 28 (apel gratuit din raioanele țării).

Serviciul de Informare și comunicare cu mass-media

022 501 999

01 Noiembrie | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Octombrie | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Octombrie | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...