DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Mai mult de jumătate de milion de lei au fost restituiți consumatorilor de la începutul anului cu...
Mai mult de jumătate de milion de lei au fost restituiți consumatorilor de la începutul anului curent
23 Iunie | 2017
Mai mult de jumătate de milion de lei au fost restituiți consumatorilor de la începutul anului curent
eye
916

De la începutul anului curent, peste 500 mii lei au fost restituiți consumatorilor în urma procurării unor produse neconforme sau a prestării necalitative a serviciilor. În urma petițiilor parvenite la Agenția pentru Protecția Consumatorilor (APC), inspectorii din direcțiile responsabile au demarat cercetări în cazurile înregistrate. În mai multe situații, petițiile consumatorilor au fost soluționate pe cale amiabilă, restituindu-li-se, astfel, contravaloarea produselor procurate. Printre produsele restituite putem menționa telefoane mobile, încălțăminte, echipamente media, piese auto, servicii cosmetologice, servicii de confecționare a ușilor etc. Cea mai impunătoare sumă, 97 mii lei, a constituit valoarea unui contract semnat de un consumator cu subiect economic. Familia din Chișinău a apelat la serviciile unui întreprinzător, producător de mobilier din lemn masiv. Consumatorii au achitat în avans pentru efectuarea lucrărilor de confecționare a 14 uși pentru 2 apartamente, costul total fiind de 97,000 lei. Ușile nu au fost livrate în termenul stabilit în contract, întârzierea fiind de o luna și jumătate. Direcția control produse industriale și servicii din cadrul Agenției pentru Protecția Consumatorilor a recepționat petiția și a soluționat pe cale amiabilă revendicărilor înaintate de către cetățenii reclamanți.

Despăgubirile provocate de produsele/serviciile neconforme și neexecutarea contractelor de prestare a serviciilor acordate consumatorilor pentru prima jumătate a anului 2017 au constituit 543,404 lei, față de 614,651 mii pe întreg anul 2016. Acest lucru s-a întâmplat în pofida faptului că APC, temporar, nu poate iniția controale, iar majoritatea reclamațiilor sunt soluționate din oficii, pe cale amiabilă.

De la începutul anului 2017 la APC au fost înregistrate peste 1000 petiții, dintre care 800 au fost soluționate/examinate prin control și din oficiu.

01 Noiembrie | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Octombrie | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Octombrie | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...