Ieri, 5 februarie, Agenția pentru Protecția Consumatorilor a întrunit la o masă rotundă reprezentanții a cinci oragnizații civile de protecție a consumatorilor, și anume: Centrul pentru Drepturile Omului din Moldova, Centrul pentru Protecţia Drepturilor Consumatorilor, Liga pentru Apărarea Drepturilor Consumatorilor, Asociaţia Obştească "Protecţia Consumatorilor", Asociaţia Obştească Centrul de Apărare a Drepturilor Pacienţilor şi Invalizilor.
Activitatea a fost desfășurată în contextul proiectului de asistență externă Twinnig, de care beneficiază Agenția pentru Protecția Consumatorilor din iunie 2012 pînă în martie 2014.
La masa rotundă au mai participat doi experți englezi, responsabili de activitatea de gestionare a plîngerilor în autoritatea de stat de protecție a consumatorilor din Marea Briatnie.
Scopul întrunirii a fost familiarizarea și evaluarea activității curente de gestionare a petițiilor din cadrul asociațiilolr neguvernamentale de protecție a consumatorilor.
Reprezentanții asociațiilor obșteși s-au expus fiecare cu privire la procedurile interne de recepționare și înregistrare a reclamațiilor sau sesizărilor consumatorilor, la căile de soluționare și consilire, dar și asupra aspectului vizibilității asociațiilor civile de protecție a consumatorilor.
De asemenea, s-a abordat subiectul finanțării asociațiilor obștești de protecție a consumatorilor, care a stîrnit îngrijorarea reprezentanților asociațiilor, asa cum nici una din structurile prezente la întrunire, conform declarațiilor, nu dispun momentan de finanțări externe sau guvernamentale și nu sunt membri ai organizațiilor internaționale de protecție a consumatorilor, cum ar fi Consumer International, BEUC, etc.
"Cea mai efectivă cale de activitate a asociațiilor obșteși și de cooperare cu autoritatea de stat din domeniul protecției consumatorilor este cea de creare a unei federații naționale de protecție a consumatorilor, care să reprezinte atît pe plan național, cît și internațional toate stucturile civile din acest domeniu. Doar așa ar putea deveni mai eficienți, mai credibili și nu în ultimul rînd vor apărea mai multe posibilități de finanțare externă pentru desfășurarea activităților de consilire și informare a consumatorilor. Această cale de activitate denotă o abordare profesionistă și transparentă a activității asociațiilor civile." au comentat expertele Carole Bell și Helen Woods, cu referire la vasta experiență pe care au acumulat-o, activînd în domeniul relațiilor cu consumatorii în țările comunitare și din Orientul Mijlociu.
Urmare activităţii sus menţionate, experţii din cadrul proiectului Twinning vor elabora un raport ce va cuprinde evaluarea procesului de gestionare a plîngerilor de către asociaţii obşteşti, dar și recomandări la acest capitol, care va prezentat asociațiilor obștești în cadrul unei mese rotunde ulterioare.
Masa rotundă a avut loc la sediul APC din str. Alba Iulia, 75, bloc G, et.9.
Serviciul Informare şi Comunicare cu Mass-Media
06.02.2013
Tel. 022 501 999