DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Fiți vigilenți și identificați ofertele comerciale incorecte!
Fiți vigilenți și identificați ofertele comerciale incorecte!
24 Iulie | 2020
Fiți vigilenți și identificați ofertele comerciale incorecte!
eye
1186

Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței recomandă consumatorilor să fie vigilenți și să identifice ofertele comerciale înșelătoare.

O practică comercială este, de regulă, înșelătoare dacă vânzătorul dă informații false ori incorecte sau omite informații esențiale de care ai nevoie pentru a face o achiziție corespunzătoare.

De exemplu, un vânzător nu poate:

- Să afirme în mod fals că bunul sau serviciul este disponibil doar pentru o perioadă limitată;

- Să promită un premiu și să nu acorde acel premiu sau un premiu echivalent;

- Să prezinte drepturi pe care ți le oferă legea ca fiind "condiții speciale incluse în oferta de vânzare";

- Să facă afirmații false cu privire la calitatea terapeutică a produsului sau să îți trimită o factură împreună cu mostrele produsului și să te facă să crezi că de fapt le-ai comandat.

O practică comercială este agresivă dacă vânzătorul îți restricționează alegerile prin hărțuire fizică sau psihică, prin coerciție sau prin influență nejustificată. De exemplu, un comerciant nu poate:

- Să te viziteze la domiciliu și să ignore cererea ta de a pleca sau de a nu mai reveni;

- Să sune insistent sau să trimită e-mail-uri cu oferte nedorite;

- Să îți trimită bunuri pe care nu le-ai comandat și să solicite plata acestora;

- Să lase impresia că nu poți pleca până când nu semnezi un contract;

- Să te facă să crezi că deja ai câștigat sau vei câștiga un premiu după ce vei face ceva, în cazul în care ți se solicită să plătești pentru a primi premiul.

Orice acțiune a unui vânzător de a face publicitate, a promova ori a vinde bunuri sau servicii către tine este o practică comercială. În general, comercianții trebuie să fie corecți și să acționeze cu bună credință atunci când încearcă să îți vândă ceva și nu pot încerca să îți influențeze comportamentul de cumpărare într-un mod care îți poate prejudicia interesele economice. În particular, ei nu te pot înșela cu informații false sau omițând informații și nici nu au voie să fie agresivi față de tine.

Ai grijă la reclamele atrăgătoare, dar mincinoase!

Un exemplu de practici comerciale înșelatoare este situația cînd agentul economic plasează o reclamă pe geamul magazinului sau pe panoul publicitar prin care anunță că produsele sunt la 50% reducere, dar  odată intrînd în magazin și examinînd produsele constați oferta doar pentru unele produse. Pentru evitarea situațiilor de interpretare eronată a ofertei publicitare se recomandă comercianților să specifice că oferta comercială este doar pentru produsele selectate și să se asigure că oferă consumatorilor produse cu reducerea maximă precum și că dispun de stocuri suficiente pentru toată perioada ofertei comerciale. 

În cazul în care consideri că ești victima unei practici comerciale incorecte, poți cere ajutorul Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieții, care te poate consilia și chiar ajuta să-ți rezolvi problema.

Date de contact ale Agenției:

MD-2012

mun. Chişinău, sectorul Centru

str.Vasile Alecsanadri,78

Linia directă pentru consultarea consumatorilor este +373-22-51-51-51;

 

 

 

01 Noiembrie | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Octombrie | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Octombrie | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...