DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
E BINE SĂ ȘTII!
18 Mai | 2020
E BINE SĂ ȘTII!
eye
1977

În calitatea noastră de consumatori este necesar să cunoaștem de ce drepturi beneficiem atunci când mergem la cumpărături. În cazul procurării produselor corespunzătoare avem dreptul:

de a preschimba produsul cu unul similar sau de o calitate mai bună, cu achitarea diferenţei de preţ, dacă nu-l poate utiliza conform destinaţiei. De exemplu, s-a procurat o cămaşă care nu i se potrivește consumatorului după culoarea costumului. Consumatorul solicită în schimb o cămaşă de o culoare mai închisă, indiferent de model.

• în caz că produsul nu poate fi schimbat, consumatorul are dreptul să solicite de a i se restitui banii.

Produsele se vor returna dacă:

se va adresa timp de 14 zile calendaristice din ziua cumpărării, dovadă fiind bonul de casă (este necesară prezentarea nemijlocită a cumpărătorului), pentru a reuşi preschimbarea produsului sau solicitarea banilor.

se va prezenta produsul în stare nouă, ceea ce presupune ca acesta:

- să nu fie purtat, să nu conţină defecte şi lovituri mecanice, să fie etichetate, starea produsului să-i permită vânzătorului o nouă comercializare.

În cazul produselor ce prezintă anumite defecte, prin urmare sunt necorespunzătoare, consumatorul are dreptul la:

repararea gratuită a produsului:

- Pe perioada reparaţiei produsului, comerciantul este obligat, în termen de 3 zile, să asigure în schimb consumatorul cu un produs funcţionabil de uz casnic.

De exemplu: s-a defectat maşina de spălat haine. Pe parcursul reparaţiei maşina de spălat, fiind un produs casnic necesar, trebuie înlocuită temporar cu alta.

- În cazul produselor de dimensiuni mari, cheltuielile de transport sunt suportate de comerciant.

De exemplu: pentru transportarea frigiderului sau a aragazului.

- Reparaţia urmează a fi efectuată într-un termen util şi convenabil consumatorului.

- Termenul de reparaţie trebuie respectat, în caz contrar intervin penalităţi în favoarea consumatorului.

înlocuirea produsului procurat cu un produs de calitate similară;

 

• întoarcerea banilor pentru produsul necalitativ.

01 Noiembrie | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Octombrie | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Octombrie | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...