DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Directorii piețelor comeciale din capitală s-au adunat la o masă rotundă
Directorii piețelor comeciale din capitală s-au adunat la o masă rotundă
28 Aprilie | 2016
Directorii piețelor comeciale din capitală s-au adunat la o masă rotundă
eye
991

Directorii piețelor comerciale din capitală s-au adunat astăzi la o masă rotundă organizată de Agenția pentru Protecția Consumatorilor (APC). În cadrul evenimentului au fost puse în discuții mai multe aspecte precum ar fi: rezultatele controalelor de stat în piețe pentru anul 2015, cele mai frecvente încălcări și prevenirea acestora precum și respectarea drepturilor consumatorului.

În opinia directorului Iurie Eremia, subiectul discutat în cadrul ședinței este unul de o importanță majoră, mai ales că suntem acum în perioada sărbătorilor de primăvară, iar consumatorul tinde să facă tot mai multe achiziții. „Prin acţiunile de informare şi educare din cadrul acestei campanii ne propunem să contribuim la transformarea consumatorului pasiv în unul activ, capabil să-şi apere drepturile de consumator și să facă o alegere rațională bazătă pe necesitățile proprii" a mai adăugat directorul APC.

În cadrul dialogului au fost discutate teme precum: rezultatele controalelor efectuate în piețe, certificatul de calitate al produselor puse în vînzare, principalele încălcări și modul de a fi evitate, etc. Totodată au fost discutate și obligațiunile agenților economici în activitatea comercială. Potrivit, șefului adjunct al Direcției Control produse Alimentare și Servicii, Veaceslav Ciuhrii, pe parcursul anului 2015 au fost efectuate 27 controale de stat în piețele comerciale, au fost întocmite 32 procese verbale și au fost aplicate amenzi de aprovimativ 100 mii lei. Participanții la eveniment au pus în discuții și problema comerțului stradal și au mențiuonat faptul că este nevoie de a găsi pîrghii comune de lucru pentru a combate acest fenomen și pentru a asigura protecția consumatorului.

Scopul aceste campanii de informare este să contribuie la creşterea capacităţii decizionale a consumatorilor, să informeze consumatorii despre drepturile lor şi, pe de altă parte, să prevină eventualele încălcări din partea agenților economici prin informarea și consilierea în domeniul prevederilor legale și bunelor practici ce țin de protecția drepturilor consumatorilor.

01 Noiembrie | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Octombrie | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Octombrie | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...