DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Cum să alegem corect produsele din aur și metale prețioase?
Cum să alegem corect produsele din aur și metale prețioase?
23 Octombrie | 2014
Cum să alegem corect produsele din aur și metale prețioase?
eye
2095

Obiectele din metal preţios sau pietre preţioase rămîn a fi cele mai deosebite cadouri pentru persoanele dragi. Prețul acestor produse este destul de ridicat, prin urmare atenţia spre informare şi detalii trebuie să fie cu atît mai mare.

Astfel, Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor vine cu unele sfaturi utile pentru dvs. care trebuie respectate la cumpărarea bijuteriilor din metale preţioase şi pietre preţioase. În speranţa unei alegeri bune, vă recomandăm următoarele:

Informaţi-vă cît mai mult despre produse, preţuri, calitate, structură, comercianţi, autorizaţii (activitatea de întreprinzător în domeniul metalelor preţioase şi pietrelor preţioase se desfăşoară în bază de licenţă) etc. din magazine, reviste, reclame, internet sau sfaturile altora;

!Nu vă lăsaţi păcăliţi de oferte cu preţ bun, doar ca să achiziţionaţi repede!

Verificaţi şi comparaţi produsele şi preţurile oferite pe piaţă la diferiţi agenţi economici;

Cereţi detalii corecte, precise şi complete referitor la produsul cumpărat.

Informaţi-vă suplimentar despre termenul de garanţie oferit produsului, precum şi adresa unde vă veţi putea adresa în cazul unor eventuale probleme de reparaţie sau deservire;

Cereţi informaţii înainte de cumpărarea unei bijuterii despre caracteristicile exacte ale pietrei conţinute în aceasta.

Asiguraţi-vă că bijuteria sau piatra achiziţionată are un certificat în care să fie descrise caracteristicile la vînzare ale pietrei. La pietre preţioase se raportează: diamantele naturale, smaraldele, rubinele, safirele, alexandritele şi perlele naturale (cu excepţia celor de rîu şi de lac), în formă naturală şi prelucrată, precum şi formaţiile unicale de chihlimbar.

Reţineţi ! Articolele din metale preţioase şi pietre preţioase scoase la vînzare trebuie să aibă etichete plumbuite cu indicarea denumirii lor, producătorului, articolului, titlului, greutăţii şi preţului pentru 1 gram, tipul garniturilor, caracteristica lor, greutăţii şi preţului cu amănuntul al articolului.

Verificaţi produsul pe care doriţi să-l achiziţionaţi dacă este marcat (marcarea fiind obligatorie), deoarece toate persoanele juridice şi fizice, care în activitatea lor utilizează metale şi pietre preţioase, sînt obligate să aibă semnul său de marcare (semn special care indică producătorul pe bijuterii şi pe alte articole finite din metale preţioase, înregistrat într-un registru special) înscris în Registrul de stat al semnelor nominale aplicate pe articolele şi obiectele fabricate din metale şi pietre preţioase deţinut de Camera de Stat pentru Supravegherea Marcării;

Pentru articolele din metale preţioase, fabricate şi/sau introduse în ţară pentru comercializare, se stabilesc următoarele titluri:

-pentru aur: 375; 500; 585; 750; 900; 958;

-pentru argint: 800; 830; 875; 925; 960;

-pentru platina: 900; 950;

-pentru paladiu: 500; 850.

În cazul în care aţi achiziţionat un produs din metale preţioase sau pietre preţioase, iar agentul economic nu vă acordă nici un termen de garanţie, legislaţia Republicii Moldova prevede termenul minim de garanţie 24 luni pentru articolele din metale preţioase, pietre scumpe şi semipreţioase ( anexa nr. 3, pct. 12 al Hotărîrei Guvernului nr. 1465 din 08.12.2003 cu privire la aprobarea Regulilor de înlocuire a produselor nealimentare şi a termenelor de garanţie).

Conform anexei nr. 2, pct. 1 al Hotărîrei Guvernului nr. 1465 din 08.12.2003, articolele de bijuterie (articole din metale preţioase, pietre scumpe, din metale preţioase şi montate cu pietre semipreţioase şi sintetice, pietre preţioase şi şlefuite) de calitate corespunzătoare, nu pot fi înlocuite cu un produs similar.

Cumpărătura trebuie însoţită de bon de casă sau factură fiscală, conform legii. Verificaţi restul dvs. înainte de a părăsi magazinul! Dacă utilizaţi un card de credit nu daţi numărul de Pin nimănui, şi nu permiteţi nimănui să vadă ce cod introduceţi în momentul cînd tastaţi Pin-ul la casă;

Dragi consumatori,

În cazul în care v-au fost lezate drepturile, nu ezitaţi, să apelaţi la APC care vă poate consilia gratuit telefonic (linia telefonică fierbinte 022 741464 şi 080028028 (apel gratuit din teritoriul Rep. Moldova))

01 Noiembrie | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Octombrie | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Octombrie | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...