DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă „Controale de stat inopinate în scopul verificării calităţii şi securităţii alimentare în cantine...
„Controale de stat inopinate în scopul verificării calităţii şi securităţii alimentare în cantinele instituţiilor de învăţămînt
01 Noiembrie | 2011
„Controale de stat inopinate în scopul verificării calităţii şi securităţii alimentare în cantinele instituţiilor de învăţămînt"
eye
967

Comunicat de presă privind subiectul

„Controale de stat inopinate în scopul verificării calităţii şi securităţii alimentare în cantinele instituţiilor de învăţămînt"

În perioada 27.09.2011-14.10.2011, Inspectoratul Principal de Stat pentru Supravegherea Pieţei, Metrologie şi Protecţie a Consumatorilor (IPSSPMPC) a efectuat 12 controale de stat inopinate privind respectarea de către cantinele instituţiilor de învăţămînt preuniversitare şi speciale a cerinţelor prescrise pentru produsele alimentare utilizate la prestarea serviciilor alimentaţiei copiilor.

În cadrul controalelor menţionate au fost depistate cazuri cu următoarele încălcări:

- utilizarea în prepararea bucatelor a produselor cu termenul de valabilitate expirat;

- utilizarea în prepararea bucatelor a produselor de import în lipsa marcării respective în limba de stat precum şi marcate neconform cerinţelor prescrise;

- utilizarea mijloacelor de măsurare neverificate metrologic, defectate, asigurarea metrologică nesatisfăcătoare;

- lipsa facturilor fiscale;

- lipsa autorizaţiilor sanitare cu termenii de valabilitate expirat;

- activitatea în lipsa sau cu echipament sanitar incomplet;

- lipsa registrelor de triaj etc.

Pentru încălcările depistate au fost aplicate următoarele măsuri:

  • aplicate 13 prescripţii de înlăturare a neconformităţilor;
  • aplicate 5 prescripţii de interzicere a utilizării mijloacelor de măsurare;
  • întocmite 19 procese-verbale cu privire la contravenţie în baza Codului Contravenţional al Republicii Moldova.

Astfel, în perioada 01.10.2011-14.10.2011 în baza rezultatelor controalelor efectuate la cantinile instituţiilor de învăţămînt, şi întru transabilitatea circulaţiei produselor neconforme au fost supuse controlului de stat - 4 Întreprinderi de Stat pentru Alimentaţie Publică (Combinate alimentare) şi 8 depozite angro - Întreprinderi care livrează produse alimentare combinatelor menţionate.

Deasemenea, în cadrul controalelor menţionate au fost depistate următoarele încălcări:

- produse alimentare cu termen de valabilitate expirat;

- lipsa certificatelor/declaraţiilor de conformitate;

- expunerea spre comercializare şi comercializarea produselor fără marcare sau marcate necorespunzător, precum şi lipsa informaţiei în limba de stat;

- utilizarea mijloacelor de măsurare neverificate metrologic sau cu termenul de verificare metrologică expirat.

- lipsa documentelor de autorizare;

- neafişarea la vedere a informaţiei pentru consumatori;

Pentru încălcările depistate în cadrul controalelor de stat au fost aplicate următoarele măsuri:

  • aplicate 12 prescripţii de înlăturare a neconformităţilor;
  • aplicate 2 prescripţii de interzicere a utilizării mijloacelor de măsurare;
  • întocmite 13 procese-verbale cu privire la contravenţie în baza Codului Contravenţional al Republicii Moldova.

Recomandări pentru consumatori:

  • acordaţi o atenţie deosebită stării de curăţenie din unitate;
  • analizaţi modul de prezentare a personalului de servire (echipamentul de protecţie, curaţenia mîinilor, prezenţa rănilor/zgîrieturilor etc.);
  • analizaţi gradul de curăţenie a tacîmurilor;
  • verificaţi în lumină gradul de curăţenie al paharelor existente pe masă;
  • verificaţi dacă în lista meniu sunt afişate cantitatea şi preţul produselor;
  • analizaţi organoleptic felurile de mîncare aduse, iar dacă aveţi suspiciunea de produs necalitativ, refuzaţi mîncarea;
  • în cazul fripturilor, prezenţa unor zone "mai arse" poate masca un anumit grad de alterare a cărnii din care a fost preparată;
  • deşi este greu de apreciat, în cazul în care aveţi de la început suspiciuni privind cantitatea netă a porţiei, refuzaţi produsul şi solicitaţi cîntărirea acestuia.

În caz, că aveţi de reclamat produse sau servicii necorespunzătoare, sesizaţi Inspectoratul (mun. Chişinău, str. E. Coca 28, bloc. III, bir.12, fax: 218-522), iar în situaţia în care aveţi nevoie de o consultaţie, linia telefonică directă a consumatorilor vă stă la dispoziţie (tel.74-14-64).

01.11.2011

Secţia relaţii cu consumatorii şi mass-media

01 Noiembrie | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Octombrie | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Octombrie | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...