DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Consilierea tinerilor consumatori în taberele de odihnă prin Campania: „Cunoașteți drepturile de ...
Consilierea tinerilor consumatori în taberele de odihnă prin Campania: „Cunoașteți drepturile de mic, fii voinic
03 August | 2018
Consilierea tinerilor consumatori în taberele de odihnă prin Campania: „Cunoașteți drepturile de mic, fii voinic"
eye
1075

Reprezentanții Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței demarează o Campanie de informare în mai multe tabere de odihnă din țară. Campania de informare cu genericul: „Cunoașteți drepturile de mic, fii voinic" este destinată copiilor și adolescenților întru cunoașterea drepturilor lor, în ceea ce privește achiziționarea ulterioară a produselor și beneficierea de servicii. Astfel, angajații APCSP merg în aceste instituții pentru a informa tinerii despre rolul important  pe care aceștia îl au în a-și cunoaște drepturile pentru a fi mai bine protejați.

În acest sens, au fost desfășurate vizite în cadrul taberelor de vară: "Floricica", tabăra Camping "Zâmbet", tabăra "La popas", precum și în cadrul taberei educative "Poienița veselă" din Dănceni. Tinerii au fost instruiți asupra modalităților de depunere a unei reclamații, modul de înlocuire a produselor de calitate corespunzătoare, lista bunurilor ce nu pot fi înlocuite, etc.

Ulterior, Campania de infomare pentru copii și adolescenți s-a extins prin trainiguri desfășurate în taberele din raioanele de nord țării. Astfel, inspectorii APCSP au informat copii din taberele de odihnă "Olimp" și "Romantica" din r-nul Fălești prin abordarea următoarelor subiecte: drepturile consumatorilor în cazul întâmpinării unei probleme privind produsul procurat de ei și părinții lor, riscurile shoppingului online și a bunurilor amanetate în cadrul lombardurilor, precum și  asigurarea asupra inofesivității produselor alimentare ce se intenționează a fi procurate.

Instruirea privind cunoașterea drepturilor consumatorilor s-a încheiat cu o sesiune de întrebări oferite de către adolescenți, la rândul lor, inspectorii APCSP au răspuns acestora în baza reglementărilor existente acestui privind protecția consumatorilor, precum și prin exemplificări privitor la petițiile depuse de către consumatori.

Totodată, și administratorii taberelor au fost familiarizaţi cu prevederile actelor normative şi legislative ce ţin de protecţia drepturilor consumatorilor.

Scopul acestor acțiuni este de a contribui la creșterea nivelului de informare al consumatorilor şi  prevenirea eventualelor încălcări din partea agenților economici prin informarea și consilierea în domeniul prevederilor legale și bunelor practici ce țin de acest domeniu. 

Precizăm că, Campania de informare destinată copiilor și adolescenților se va încheia în data de 12 august.

01 Noiembrie | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Octombrie | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Octombrie | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...