DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Concurs de angajare!!!
Concurs de angajare!!!
13 Februarie | 2013
Concurs de angajare!!!
eye
1357

Agenţia pentru Protecţia Consumatorului (APC) anunţă concurs de angajare pentru suplinirea funcțiilor vacante în:

Direcţia protecţie a consumatorului (Bălți) - șef adjunct direcție - 1.

Direcţia control produse industriale şi servicii (Chişinău) - inspector -1 (temporar).

Serviciul de informare și comunicare cu mass-media - specialist - 1 (temporar).

Serviciul audit intern - șef serviciu - 1, auditor intern - 1.

Direcţia protecţie a consumatorului (Bălți) - şef adjunct direcţie -1,

Scopul general al funcţiei de şef adjunct direcţie:

Contribuie la organizarea activităţii inspectorilor din cadrul Direcţiei, întru îndeplinirea calitativă şi la timp a misiunilor de control, supravegherea pieţei privind conformitatea cu cerinţele prescrise şi/sau declarate a produselor alimentare şi industriale plasate pe piaţă şi serviciilor prestate şi exercitarea funcţiilor de protecţie a consumatorilor în domeniile stabilite prin lege.

Sarcinile de bază:

  1. Organizarea şi dirijarea activităţii Direcţiei în lipsa şefului Direcţiei, asigurînd îndeplinirea sarcinilor ce stau în faţa subdiviziunii;
  2. Efectuarea controlului de stat privind respectarea de către agenţii economici a prevederilor actelor legislative şi normative, la toate etapele ciclului vital al produselor;
  3. Examinarea reclamaţiilor consumatorilor, inclusiv prin efectuarea controalelor de stat, acordarea consultaţiilor în acest domeniu;
  4. Acordarea suportului consultativ agenţilor economici privind aplicarea legislaţiei şi actelor normative în domeniu de activitate respectiv;
  5. Analiza şi generalizarea materialelor supravegherii de stat;
  6. Participarea la elaborarea planului de activitate a Direcţiei.

Cerinţele funcţiei faţă de persoană:

Studii: Superioare tehnice ce ţin de domeniul de activitate a Direcţiei.

Experienţă profesională: minimum 3 ani în domeniul profesional, inclusiv în serviciul public.

Cunoştinţe:

  • Cunoaşterea legislaţiei în domeniu;
  • Modalităţile controlului de supraveghere a pieţei;
  • Cunoaşterea limbii de stat şi a unei limbi de circulaţie internaţională (engleza, franceza, germana, spaniola) la nivel cel puţin intermediar;
  • Cunoştinţe de operare la calculator: Word, Excel, PowerPoint, Internet.

Direcţia control produse industriale şi servicii (Chişinău) - inspector - 1 (temporar);

Scopul general al funcţiei de inspector:

Realizarea politicii statului în domeniul supravegherii pieţei privind conformitatea cu cerinţele prescrise şi/sau declarate a produselor industriale fabricate şi plasate pe piaţă şi a serviciilor prestate, exercitarea funcţiilor de protecţie a consumatorilor în domeniile stabilite prin lege.

Sarcinile de bază:

  1. Efectuarea controlului de stat privind respectarea de către agenţii economici a prevederilor actelor legislative şi normative, la toate etapele ciclului vital al produselor industriale;
  2. Examinarea reclamaţiilor consumatorilor, inclusiv prin efectuarea controalelor de stat, constată neconformităţi în domeniul său de competenţă la agenţii economici, acordarea consultaţiilor în acest domeniu;
  3. Acordarea suportului consultativ agenţilor economici privind respectarea legislaţiei şi actelor normative în domeniu de activitate respectiv;
  4. Urmărirea consecutivă a modului de executare a prescripţiilor eliberate în baza controalelor.

Cerinţele funcţiei faţă de persoană:

Studii: Superioare tehnice.

Experienţă profesională: preferabil în domeniul profesional.

Cunoştinţe:

  • Cunoaşterea legislaţiei în domeniu;
  • Modalităţile controlului de supraveghere a pieţ ei;
  • Cunoştinţe de operare la calculator: Word, Excel, PowerPoint, Internet.

Serviciul de informare și comunicare cu mass-media - specialist - 1 (temporar);

Scopul general al funcţiei de specialist :

Contribuirea la organizarea şi dirijarea activităţii de informare, consiliere si educare a consumatorului in ceea ce priveşte drepturile lor legitime în cadrul Serviciului de informare şi comunicare cu mass-media.

Sarcinile de bază:

  1. Monitorizarea presei şi a opiniei publice pentru asigurarea cunoaşterii atitudinii publicului privind iniţiativele lansate de Agenţie, pentru luarea deciziilor corecte.
  2. Elaborarea materialelor de informare a publicului.
  3. Asigurarea actualizării paginii web oficiale a Agenţiei.

Cerinţele funcţiei faţă de persoană:

Studii: Superioare în domeniul jurnalismului, relațiilor publice sau filologie română.

Experienţă profesională: preferabil în domeniul jurnalismului.

Cunoştinţe:

  • Cunoaşterea legislaţiei în domeniu;
  • Modalităţile de întocmire a comunicatelor de presă;
  • Cunoştinţe de operare la calculator: Word, Excel, PowerPoint, Internet.


Serviciul audit intern - șef serviciu -1, auditor intern - 1

Scopul general al funcției de șef serviciu:

Auditul intern este o activitate independentă și obiectivă, care oferă entității asigurarea unui grad de control asupra operețiunilor, o îndrumă în ceea ce privește îmbunătățirea operațiunilor și contribuie la adăugarea unui plus de valoare acestora, ajută entității la atingerea obiectivelor, evaluînd, printr-o abordare sistematică și metodică, procesele de management al riscurilor, de control și de guvernare a instituției, cu propuneri de consolare a eficacității lor.

Conducătorul unității de audit intern gestionează în mod eficient activitatea de audit intern, astfel încît să se asigure că aduce un plus de valoare entității.

Sarcinile de bază:

  1. Organizarea şi coordonarea activităţii Serviciului de audit intern pentru a asigura ca aceasta să aducă valoare adăugată entităţii;
  2. Elaborarea şi înaintarea spre aprobare conducătorului Agenţiei planului strategic şi planul anual al activităţii de audit intern;
  3. Supravegherea procesului de planificare şi realizare a misiunilor de audit;
  4. Examinarea proiectelor rapoartelor de audit intern şi documentelor de lucru;
  5. Elaborarea şi prezentarea rapoartelor misiunilor de audit intern, precum şi celor anuale privind rezultatele de audit intern organului responsabil de armonizarea şi coordonarea auditului intern din serviciul public.

Cerinţele funcţiei faţă de persoană:

Studii: Superioare în domeniul de activitate, economie, cursuri de perfecționare profesională în domeniul managementului și administrației publice, controlului financiar public intern.

Experienţă profesională: 2 ani de experiență profesională în domeniu, specializare în domeniul de activitate, deținerea certificatului de calificare al auditorului în domeniul specializat.

Cunoştinţe:

  • Etos și cunoștințe profesionale - un nivel înalt de cunoștințe profesionale, actualizate cu regularitate;
  • O înțelegere mai vastă a problemelor în sectorul public;
  • Cunoaştințe generale cu privire la exercitarea auditului intern în instituțiile publice;
  • Cunoașterea principiilor și tehnicilor contabile, principiilor de bază în economie și în domeniul juridic;
  • Noțiuni suficiente pentru a identifica elementele de iregularitate și elemente constitutive ale infracțiunii;
  • Manifestă abilități de soluționare a problemelor complexe în domeniul de competență;
  • Cunoştinţe de operare la calculator: Word, Excel, PowerPoint, Internet.

Scopul general al funcției de auditor intern:

Auditorul intern realizează activitățile de audit în cadrul misiunilor de audit și efectuează alte sarcini aferente la indicația conducătorului unității de audit intern.

Oferă entității asigurarea unui grad de control asupra operațiunilor, o îndrumă în ceea ce privește îmbunătățirea operațiunilor și contribuie la adăugarea unui plus de valoare acestora, ajută entității în atingerea obiectivelor, evaluînd, printr-o abordare sistematică și metodică, procesele de management al riscurilor, de control și de guvernare a instituției, cu propuneri de consolidare a eficacității lor.

Sarcinile de bază:

  1. Realizarea activităţilor de audit în cadrul misiunilor de audit şi efectuează alte sarcini, la ordinul conducătorului unităţii de audit;
  2. Stabilirea obiectivelor de audit intern de comun acord cu conducătorul Agenţiei, determină domeniul de activitate şi aplică tehnicile necesare pentru a atinge scopurile misiunii de audit;
  3. Elaborarea rapoartelor de audit intern şi le prezintă spre examinare conducătorului unităţii de audit intern;
  4. Protejarea şi păstrarea dosarelor misiunilor de audit intern, cît şi transmiterea acestora către utilizatorii interni sau externi.

Cerinţele funcţiei faţă de persoană:

Studii: Superioare în domeniul economiei, cursuri de perfecționare profesională.

Experienţă profesională: preferabil 1 an de experiență profesională în domeniul auditului intern, specializare în domeniul de activitate.

Cunoştinţe:

  • Cunoaştințe necesare profesionale în vederea realizării activității de audit intern în instituțiile publice;
  • Noțiuni suficiente pentru a identifica elemente de iregularitate și elemente constructive ale infracțiunii;
  • Cunoașterea principiilor și tehnicilor contabile, principiilor de bază în economie și în domeniul juridic;
  • Cunoştinţe de operare la calculator: Word, Excel, PowerPoint, Internet.

Cerinţe generale faţă de persoană:

  1. Să deţină cetăţenia Republicii moldova şi domiciliul stabilit în RM;
  2. Să fie cunoscător al limbii de stat scris şi vorbit şi rusă;
  3. Să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
  4. Să nu depăşească limita vîrstei de pensionare (57 ani - femei; 62 ani - bărbaţi);
  5. Să deţină studii superioare;
  6. Să îndeplinească cerinţele specifice pentru ocuparea funcţiei;
  7. Să nu aibă antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
  8. nu fie privat de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.

Abilităţi: de lucru cu informaţia, planificare, organizare, analiză şi sinteză, elaborare a documentelor, argumentare, prezentare, instruire, soluţionare de probleme, aplanare de conflicte, comunicare eficientă.

Atitudini / comportamente: spirit de iniţiativă, diplomaţie, creativitate, flexibilitate, disciplină, responsabilitate, rezistenţă la efort şi stres, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.

Bibliografia concursului :

Constituţia Republicii Moldova

Acte normative în domeniul serviciului public și de specialitate

  • Legea nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public
  • Legea nr. 25-XVI din 22 februarie 2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public
  • Legea nr. 16-XVI din 15 februarie 2008 cu privire la conflictul de interese
  • Legea nr.105 -XV din 13.03.2003 privind protecţia consumatorilor
  • Legea nr. 190-XIII din 19 iulie 1994 cu privire la petiţionare
  • Regulamentul APC, HG nr.936 din 09.12.2011
  • Legea Metrologiei nr.647 din 17.11.95
  • Legea nr.231 din 23 septembrie 2010 cu privire la comerţul interior
  • HG nr.1465 din 08.12.2003 cu privire la aprobarea Regulilor de înlocuire a produselor nealimentare şi a termenelor de garanţie.
  • HG nr.931 din 08.12.2011 cu privire la desfăşurarea comerţului cu amănuntul. MO nr.222-226 din 16.12.2011 art.1017
  • Legea nr.93 din 15.07.1998 cu privire la patenta de antreprinzător.

Acte normative în domeniul auditului intern

  • Legea contabilităţii nr.113 din 27.04.07.
  • Legea privind sistemul bugetar şi procesul bugetar nr.847-XIII din 24.05.1996, modificată prin Legea nr.172-XVI din 10.07.08.
  • Hotărîrea Guvernului nr.597 din 02.07.2010 cu privire la aprobarea Programului de dezvoltare a controlului financiar public intern.
  • Ordinul MF nr.139 din 20.10.2010 cu privire la acordarea codului etic al auditorului intern.
  • Ordinul MF nr.113 din 15.09.2011 cu privire la aprobarea Regulamentului privind raportarea activităților de audit intern in serviciul public.
  • Ordinul nr.51 din 23.06.2009 cu privire la aprobarea Standardelor naționale de control intern în serviciul public, MO Nr.107-109 din 03.07.2009 art.485.
  • Legea privind controlul financiar public intern.

Lista documentelor necesare a fi prezentate de candidaţii pentru participare la concurs, care se depun personal la dosarul de concurs, care conţine:

a) formularul de participare, specificat în ;

b) copia buletinului de identitate;

c)copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;

d) copia carnetului de muncă;

e) cazierul judiciar.

Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declaraţia pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.

Candidaţii vor prezenta dosarul de participare la concurs în perioada 13.02.2013 - 04.03.2012 inclusiv la sediul APC din mun.Chişinău, str. Alba Iulia 75 , blocul G, bir.801.

Informaţii suplimentare la tel. 501 - 912 şi pe site-ul .

01 Noiembrie | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Octombrie | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Octombrie | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...