DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Atenționare pentru posesorii de telefoane mobile marca General Mobile
Atenționare pentru posesorii de telefoane mobile marca General Mobile
06 Aprilie | 2017
Atenționare pentru posesorii de telefoane mobile marca General Mobile
eye
905

În adresa Agenției pentru Protecția Consumatorilor au parvenit 3 petiții având ca subiect telefoane mobile marca General Mobile. Reieșind din faptul că vânzătorul nu a satisfăcut revendicările petiționarilor, APC a inițiat un control inopinat și a obligat vânzătorul, care este și operator de telefonie mobilă, să înlocuiască 2 dintre dispozitivele defecte și să restituie contravaloarea unui dispozitiv în valoare de 4850 lei.

În urma controlului la fața locului și a examinării talonului de garanție, a fost constată oferirea unui termen de garanție de 12 luni din momentul procurării. La examinarea multilaterală a certificatului de garanție oferit de producător s-a constat oferirea unui termen de 24 luni de garanție stabilit de producător. În temeiul prevederilor art. 17 alin. (3) al Legii nr. 105 din 13.03.2003 privind protecția consumatorilor, care prevede că vânzătorul nu poate stabili un termen mai mic de garanție, decât termenul de garanţie stabilit de producător. Prin urmare inspectorii APC au stabilit nerespectarea acestor prevederi. În consecință, pentru telefoanele mobile de marca General Mobile, operatorul de telefonie mobilă a prelungit termenul de garanţie de la 12 luni, la 24 luni.

Atenționăm posesorii de telefoane mobile de marca sus menționată, procurate cu o perioadă anterioară de pînă la 2 ani, să se adreseze vânzătorului pentru majorarea termenului de garanție de pînă la 24 luni din momentul comercializării.

Reiterăm că consumatorul în cadrul termenului de garanție are dreptul, la opţiunea sa de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau înlocuirea acestuia, gratuit în fiecare caz, cu excepţia situaţiei în care măsura reparatorie respectivă este imposibilă sau disproporţionată.

01 Noiembrie | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Octombrie | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Octombrie | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...