DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă ARAHIDE CU LARVE PE RAFTURILE UNOR MAGAZINE!!!
ARAHIDE CU LARVE PE RAFTURILE UNOR MAGAZINE!!!
20 Decembrie | 2017
ARAHIDE CU LARVE PE RAFTURILE UNOR MAGAZINE!!!
eye
1016

Pe rafturile unui punct comercial din capitală, au fost depistate de către un consumator mai multe produse infectate cu dăunători. Este vorba despre arahide și nuci, în care s-au depistat larve adulte. Dăunătorii sunt insecte, care provoacă deprecieri asupra produselor depozitate. Aceasta denotă faptul că recoltele agricole infectate nu au fost prelucrate adecvat și în condițiile favorabile, sporii patogeni au început să se dezvolte.

Dăunători alimentari în cereale au fost descoperiți și de către un consumator al orașului Hâncești, care imediat a sesizat vânzătoarea, ce a retras produsele necorespunzătoare din comerț.

În acest context, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP) îndeamnă toți consumatorii să fie cu ochii-n patru atunci când merg la cumpărături. Pentru a evita procurarea unor produse necorespunzătoare, aceștia trebuie să fie atenți la următoarele lucruri:

- Examinați organoleptic foarte atent produsul și ambalajul acestuia;

- Verificaţi data limită pînă la care produsul poate fi consumat făra riscuri. Un produs care se încadrează în termenul de valabilitate dar nu este păstrat şi expus în vînzare în condiţii corespunzătoare, poate deveni periculos pentru viața și sănătatea consumatorului;

- Citiţi cu atenţie eticheta produsului şi lista ingredientelor. Informaţiile furnizate prin etichetare, marcare, precum şi modul de aplicare a etichetelor sînt stabilite de legislaţia în vigoare. Astfel, etichetarea şi normele în conformitate cu care aceasta se realizează, nu trebuie să inducă consumatorul în eroare, ci să-l orienteze clar asupra conținutului produsului, valorii energetice etc.;

- Încredințați-vă că producătorul/importatorul şi adresa acestuia sunt indicate pe etichetă. Aceasta îi permite consumatorului să remedieze mai eficient situațiile în care s-au încălcat anumite condiții de fabricare (preambalare), vînzare și păstrare a produselor;

- Nu cumpăraţi alimente din zone, care vă prezintă suspiciuni în legătură cu normele sanitaro-igienic;

- Evitaţi procurarea produselor alimentare dacă vînzătorul are mîini murdare, tuşeşte sau are răni la mîini. Orice observație de acest fel trebuie semnalizată la organele de resort pentru a remedia situația;

Care sunt obligațiile vînzătorului în acest caz?

În cazul depistării unui produs alimentar necorespunzător, în baza bonului de casă prezentat de către consumator, acesta trebuie să-i preschimbe produsul sau să-i restituie contravaloarea acestuia. De asemenea, vânzătorul trebuie să deţină un Registru de reclamaţii expus la un loc vizibil, pentru a înregistra reclamaţiile consumatorilor conform regulamentului aprobat de Guvern;

Conform Legii Nr.105 din 13.03.2003, art.9 (8) privind protecția consumatorilor, înainte de a expune marfurile spre comercializare:

a) vânzătorii trebuie să se asigure că acestea sunt corespunzătoare și nu sunt un pericol pentru sănătatea consumatorilor.

b) să retragă din comercializare produsele la care organele de control sau specialiştii proprii au constatat neîndeplinirea cerinţelor prescrise sau declarate sau care ar putea afecta viaţa, sănătatea, ereditatea şi securitatea consumatorilor, dacă această măsură constituie singurul mijloc prin care pot fi eliminate neconformităţile respective;

c) să înmîneze bon de casă sau un alt document, care confirmă faptul cumpărării produsului

Stimați consumatori, în cazul procurării unui produs sau serviciu necorespunzător, sunteți în drept să întreprindeți următoarele:

  • să înregistrați reclamațiile dvs în Registrul de reclamații
  • să sesizați organele de ordine publică, cât și administrația publică locală
  • să depuneți o petiție către APCSP. În cazurile produselor alimentare neconforme- către ANSA.
01 Noiembrie | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Octombrie | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Octombrie | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...