DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă APCSP în cadrul Atelierului de lucru Jean Monnet: "Comerțul electronic și protecția consumatorilor"
APCSP în cadrul Atelierului de lucru Jean Monnet:
15 Noiembrie | 2018
APCSP în cadrul Atelierului de lucru Jean Monnet: "Comerțul electronic și protecția consumatorilor"
eye
1064

În contextul desfășurării Campaniei Naționale în domeniul siguranței comerțului electronic: "Cumpără isteț și sigur de acasă", reprezentanții Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP) participă, astăzi, 15 noiembrie, în calitate de principali parteneri ai Atelierului de lucru Jean Monnet: "Comerțul electronic și protecția consumatorilor".

Workshopul este susținut de proiectul UE - Catedra Jean Monnet în cadrul politicilor UE de protecție a intereselor economice ale consumatorilor (EU4CONS), și abordează domeniul comerțului electronic și reglementările legale și instituționale ale acestuia în Republica Moldova.

În cadrul evenimentului, au fost expuse prezentări privind impactul comerțului electronic asupra mediului de afaceri, aplicarea Legii nr.131 din 2012 cu privire la controlul de stat al activității de întreprinzător, precum și protecția datelor cu caracter personal și proprietatea intelectuală în cadrul protecției consumatorilor.

Prezentările au fost susținute de experți din România  din cadul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, Agenția de Stat pentru Proprietate Intelectuală, reprezentanți ai mediului de afaceri, doctoranzi.

Participanții au dezbătut cele mai stringente aspecte legate de comerțul online, de actele normative existente în domeniu, prin asigurarea protecției consumatorilor și ale intereselor economice ale acestora. Aceștia s-au focusat pe latura multidimensională a comerțului online, analizând istoricul apariției comerțului electronic, date statistice pe țări privind achizițiile online, precum și avansarea Republicii Moldova la acest capitol.

Dezbaterile din cadrul evenimentului s-au axat, de asemenea, pe sisteme și tehnologii moderne de gestionare a platformelor online de comunicare ale autorităților, precum și analiza consumatorului prin prisma serviciilor medicale, comerciale etc.

Reieșind din majorarea numărului de reclamații privind achizițiile online, scopul evenimentului este de spori nivelul de educare al consumatorilor  privind utilizarea comerțului online, precum și de a supraveghea domeniul siguranței comerțului electronic, prin monitorizarea activității agenților economici vis-à-vis de respectarea actelor normative în vigoare.

01 Noiembrie | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Octombrie | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Octombrie | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...