DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
APC la raport
21 Iulie | 2017
APC la raport
eye
1276

Agenția pentru Protecția Consumatorului este sesizată de tot mai mulți consumatori nemulțumiți de calitatea bunurilor procurate sau de serviciile prestate de către agenții economici. Numărul consumatorilor care depun petiții este în creștere de la an la an. De la începutul anului, la APC, au fost înregistrate 1.194 de petiții, față de 912 petiții înregistrate în aceeași perioadă a anului trecut. Pe cale amiabilă au fost soluționate 168 petiții, iar suma banilor restituiţi consumatorilor prejudiciaţi este de peste 579 de mii de lei, cu 450 mii lei mai mult decât aceeași perioadă a anului precedent. Cea mai impunătoare sumă, 97 mii lei, a constituit valoarea unui contract semnat de un consumator cu subiect economic. Pe parcursul semestrului I, APC a înregistrat 6035 apeluri telefonice, cu 993 (20%) mai multe apeluri înregistrate, față de semestrul I-2016

Pe segmentul activităților de control, APC a efectuat în primul semestru, 203 controale, dintre care 117 au fost controale planificate, iar 86 – neplanificate. În urma verificărilor, inspectorii au depistat neconformități în peste 140 de cazuri și au fost încheiate 267 procese-verbale. Agenților economici, la care s-au depistat nereguli, li s-au aplicat măsuri juridice, conform legislației în vigoare. În total, au fost eliberate 192 de prescripții, dintre care 169 au fost deja executate.

Activitățile de informare și consultare a consumatorilor a fost principalul obiectiv al APC, moderat depășindu-se tendințele de plasare în prim plan a activităților de control. Astfel, APC a direcționat și fortificat activitatea, preponderent spre informarea/educarea și consultarea consumatorilor, agenților economici. Astfel pe parcursul perioadei ianuarie-iunie 2017 APC a desfășurat 204 vizite de consultanță, cu 35% mai mult decât cele planificate. În semestrul I, APC a înregistrat 6035 apeluri telefonice, cu 993 (20%) mai multe apeluri înregistrate, față de semestrul I-2016.

În concluzie putem menționa că în comparație cu 5 ani în urmă, consumatorii își cunosc mai bine drepturile. Numărul apelurilor telefonice, a petițiilor și a consultațiilor la sediul Agenției s-au triplat comparativ cu 5 ani în urmă.

Descarcă:

01 Noiembrie | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Octombrie | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Octombrie | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...