DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Angajații Agenției pentru Protecția Consumatorilor instruiți de BNM
Angajații Agenției pentru Protecția Consumatorilor instruiți de BNM
09 Iunie | 2017
Angajații Agenției pentru Protecția Consumatorilor instruiți de BNM
eye
974

Conform Planul de acțiuni pentru perioada a doua (2017-2020) privind implementarea Strategiei in domeniul protecției consumatorilor pentru anii 2013-2020, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Banca Națională a Moldovei sunt autoritățile responsabile de promovarea, controlul și supravegherea respectării legislației precontractuale, contractuale și postcontractuale în domeniul prestării serviciilor de plată și emiterii de monedă electronică.

În acest context, funcționarii Agenției pentru Protecția Consumatorilor au participat la un curs de instruire organizat de Banca Națională a Moldovei. Cursul a fost organizat în scopul dezvoltării capacităților inspectorilor APC de a realiza și asigura respectarea prevederilor Legii nr. 114 din 18.05.2012 cu privire la serviciile de plată şi moneda electronică. Prezenta lege reglementează activitatea prestatorilor de servicii de plată şi a emitenţilor de monedă electronică, condiţiile şi modul de licenţiere a acestora, regimul de transparenţă a condiţiilor de prestare a serviciilor de plată, de emitere şi de răscumpărare a monedei electronice, drepturile şi obligaţiile prestatorilor de servicii de plată, ale emitenţilor de monedă electronică în contextul prestării serviciilor cu titlu profesional, drepturile şi obligaţiile utilizatorilor de servicii, supravegherea prudenţială a prestatorilor de servicii de plată şi a emitenţilor de monedă electronică.

În cadrul instruirilor au fost puse în discuție contravențiile cu privire la serviciile de plată şi moneda electronică, care se constată și se examinează de către APC. De asemenea s-au discutat aspecte ale protejării drepturilor şi intereselor legitime ale consumatorilor - utilizatori ai serviciilor de plată şi ale deţinătorilor de monedă electronică. Pe final, APC și BNM au convenit să colaboreze strîns în vederea informării reciproce asupra sesizărilor care parvin de la consumatori în domeniul respectiv.

01 Noiembrie | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Octombrie | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Octombrie | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...