Conform Planul de acțiuni pentru perioada a doua (2017-2020) privind implementarea Strategiei in domeniul protecției consumatorilor pentru anii 2013-2020, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Banca Națională a Moldovei sunt autoritățile responsabile de promovarea, controlul și supravegherea respectării legislației precontractuale, contractuale și postcontractuale în domeniul prestării serviciilor de plată și emiterii de monedă electronică.
În acest context, funcționarii Agenției pentru Protecția Consumatorilor au participat la un curs de instruire organizat de Banca Națională a Moldovei. Cursul a fost organizat în scopul dezvoltării capacităților inspectorilor APC de a realiza și asigura respectarea prevederilor Legii nr. 114 din 18.05.2012 cu privire la serviciile de plată şi moneda electronică. Prezenta lege reglementează activitatea prestatorilor de servicii de plată şi a emitenţilor de monedă electronică, condiţiile şi modul de licenţiere a acestora, regimul de transparenţă a condiţiilor de prestare a serviciilor de plată, de emitere şi de răscumpărare a monedei electronice, drepturile şi obligaţiile prestatorilor de servicii de plată, ale emitenţilor de monedă electronică în contextul prestării serviciilor cu titlu profesional, drepturile şi obligaţiile utilizatorilor de servicii, supravegherea prudenţială a prestatorilor de servicii de plată şi a emitenţilor de monedă electronică.
În cadrul instruirilor au fost puse în discuție contravențiile cu privire la serviciile de plată şi moneda electronică, care se constată și se examinează de către APC. De asemenea s-au discutat aspecte ale protejării drepturilor şi intereselor legitime ale consumatorilor - utilizatori ai serviciilor de plată şi ale deţinătorilor de monedă electronică. Pe final, APC și BNM au convenit să colaboreze strîns în vederea informării reciproce asupra sesizărilor care parvin de la consumatori în domeniul respectiv.