DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă 10 sfaturi pentru părinţii care vor achiziţiona rechizite pentru copii
10 sfaturi pentru părinţii care vor achiziţiona rechizite pentru copii
20 August | 2015
10 sfaturi pentru părinţii care vor achiziţiona rechizite pentru copii
eye
1218

În calitate de consumator, trebuie să ţii cont de o serie de sfaturi atunci când alegi sau cumperi rechizite pentru copilul tău, în acest context vă prezentăm 10 sfaturi care vă vor ajuta să alegeţi corect rechizitele pe care gîndiţi să le achiziţionaţi pentru copii înaintea noului an şcolar:

1. Citeşte toate etichetele de pe rechizite. Fii atent/ă la vârsta şi la recomandările de siguranţă;

2. Alege rechizitele adecvate vârstei copilului şi abilităţilor lui. Rechizitele care nu sunt destinate unui copil de o anumită categorie de vârstă pot prezenta riscuri pentru siguranţa lui;

3. Urmăreşte şi citeşte cu atenţie instrucţiunile de folosire;

4. Întotdeauna cumpară rechizite de la punctele de vânzare în care ai încredere, sunt autorizate şi au grijă de produsele pe care le vând şi, de obicei, acceptă să primească înapoi produsul în cazul în care vei descoperi vreo problemă după achiziţionare;

5. Supraveghează copiii cînd folosesc aceste rechizite, asigură-te că sunt adecvate pentru categoria de vârstă şi abilitaţile copilului, informează-ţi copilul despre cum trebuie să se folosească de rechizite;

6. Examinează periodic rechizitele pentru eliminarea obiectelor care sunt stricate/uzate şi pot cauza un prejudiciu sau un risc pentru sănătatea şi siguranţa copilului. Aruncă rechizitele stricate;

7. Scoate şi aruncă toate ambalajele, inclusiv pungile de plastic, carton, hârtie şi bucăţi de plastic (dar păstrează întotdeauna instrucţiunile);

8. Invaţă-ţi copiii să păstreze frumos rechizitele, pentru a evita accidentele. Nu îi lăsa pe copii să arunce rechizitele pe scări sau pe podea, în zonele aglomerate ale casei, în locurile publice, etc.;

9. Întotdeauna anunţă producatorul sau Agenţia (LINIA FIERBINTE 022 741 464) dacă tu sau copilul tău găsiţi o problemă de siguranţă la rechizitele cumpărate sau aţi procurat rechizite contrafăcute sau neconforme;

10. Solicită bonul de casă după ce cumperi produsul, astfel vei putea confirma faptul efectuării cumpărăturii.

Dragi consumatori, nu ezitați să apelați la Agenția pentru Protecția Consumatorilor atunci cînd se încalcă drepturile dumneavoastră în calitate de consumator. Ne puteți găsi la LINIA FIERBINTE 022 741 464 sau la adresa, mun. Chişinău, sectorul Centru, str.Vasile Alecsanadri 78, etajul 1, bir. 102

Serviciul de informare şi comunicare cu mass-media

tel. 022 501 922

01 Noiembrie | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Octombrie | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Octombrie | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...