Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP) a soluționat un conflict apărut între un consumator și un agent economic, după ce consumatorul și-a înaintat pretențiile ce ține de achiziționarea unui computer în valoare de 1565 euro (echivalent 30, 351 lei). Dispozitivul cu marca Apple a fost comandat prin intermediul unui magazin online din Republica Moldova, pentru produs fiind stabilit un termen de livrare de până la 1 lună.
Consumatorul a fost a anunțat despre condițiile și termenii livrării, fiindu-i solicitat să achite un avans de 300 euro (echivalent a 5818 lei). Pentru suma achitată, consumatorul a primit doar un talon de garanție, nu și un bon fiscal pentru confirmarea efectuării plății. Acesta, dar și motivul apelării consumatorului de către reprezentanții magazinului online pentru a propune modificări asupra sistemului de operare al computerului l-au pus în gardă pe consumator.
Modificările ce aveau să fie executate erau justificate prin necesitatea utilizării de către consumator a tastaturii în limba rusă, ca limbă nativă de comunicare a consumatorului, și astfel, beneficierea de mai multă comoditate pentru acesta.
Intervenția asupra produsului nou ce se intenționa a fi procurat, au condiționat solicitarea de către consumator a avansului achitat. Agentul economic nu a satisfăcut cererea consumatorului de a-i restitui banii, astfel acesta a înaintat o petiție în adresa APCSP, care a întreprins măsurile necesare pentru a revendica drepturile consumatorului, în consecință restituindu-se acestuia suma investită de cca 6000 lei.