Totul a început în martie 2020 când consumatorul s-a adresat în instanța de judecată împotriva Organizației de Creditare Nebancare privind constatarea clauzelor abuzive în contractul încheiat între profesioniști și consumator, atrăgând în calitatea de intervenient accesoriu Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieții.
Organizația de Creditare Nebancare câștigase procesul în prima instanță privind constatarea caracterului abuziv cu declararea parțial nulă a clauzelor contractuale privind dobânda pentru folosirea creditului și penalitatea, obligarea pârâtului la efectuarea recalculului la suma contractului de credit nebancar, încasarea prejudiciului moral.
Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieții, atacă cu cerere de apel hotărârea emisă de instanța de fond la mijloc de decembrie 2020.
Iar la în martie 2021, Curtea de Apel prin Decizia sa, a constatat clauze abuzive introduse de Organizația de Creditare Nebancare (profesionist) în contractul de credit nebancar încheiat cu consumatorul.
În mai 2021, Organizația de Creditare Nebancare, nefiind de acord cu decizia Curții de Apel a declarat recurs împotriva deciziei Curții de Apel.
Astfel, prin încheierea Curtea Supremă de Justiție din 21 iunie curent a consfințit clauze abuzive introduse de Organizația de Creditare Nebancare (profesionist) în contractul de credit nebancar încheiat cu consumatorul.
Decizia Curţii Supreme de Justiţie pe cazul dat este definitivă şi irevocabilă.
Mai multe detalii despre clauze abuzive, puteți găsi accesând linkul: https://consumator.gov.md/rom/clauzele-contractuale-abuzive, sau apelați la Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței și apela Telefonul Consumatorului 022- 51- 51-51 pentru a fi consiliați.