DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Cazuri de succes Clauzele abuzive în contractele nebancare, un teren în care consumatorii câștigă din ce în ce ma...
Clauzele abuzive în contractele nebancare, un teren în care consumatorii  câștigă din ce în ce mai mult terenul.
Istorii de succes
Clauzele abuzive în contractele nebancare, un teren în care consumatorii câștigă din ce în ce mai mult terenul.
eye
2562

    Totul a început în martie 2020 când consumatorul s-a adresat în instanța de judecată împotriva Organizației de Creditare Nebancare privind constatarea clauzelor abuzive în contractul încheiat între profesioniști și consumator, atrăgând în calitatea de  intervenient accesoriu Agenția pentru  Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieții.

    Organizația de Creditare Nebancare câștigase procesul în prima instanță privind constatarea caracterului abuziv cu declararea parțial nulă a clauzelor contractuale privind dobânda pentru folosirea creditului și penalitatea, obligarea pârâtului la efectuarea recalculului la suma contractului de credit nebancar, încasarea prejudiciului moral.

   Agenția pentru  Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieții, atacă cu cerere de apel hotărârea emisă de instanța de fond la mijloc de decembrie 2020.

    Iar la în martie 2021, Curtea de Apel prin Decizia sa, a constatat clauze abuzive introduse de Organizația de Creditare Nebancare (profesionist) în contractul de credit nebancar încheiat cu consumatorul.

    În mai 2021, Organizația de Creditare Nebancare, nefiind de acord cu decizia Curții de Apel a declarat recurs împotriva deciziei Curții de Apel.

   Astfel, prin încheierea Curtea Supremă de Justiție din 21 iunie curent  a consfințit clauze abuzive introduse de Organizația de Creditare Nebancare (profesionist) în contractul de credit nebancar încheiat cu consumatorul.

 Decizia Curţii Supreme de Justiţie pe cazul dat este definitivă şi irevocabilă.

Mai multe detalii despre clauze abuzive, puteți găsi accesând linkul: https://consumator.gov.md/rom/clauzele-contractuale-abuzive, sau apelați la Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței și apela Telefonul Consumatorului 022- 51- 51-51 pentru a fi consiliați.

 

01 Noiembrie | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Octombrie | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Octombrie | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...