Recent, un consumator din municipiul Chișinău a avut ghinionul să procure de la un agent economic un produs electric de uz casnic (cuptor electric), în valoare de 3142 lei.
Pentru obiectul achiziționat, consumatorul a primit și un termen de garanție. Însă după doar câteva zile de la utilizarea cuptorului, s-a dovedit a fi de calitate necorespunzătoare, deoarece consumatorul a depistat că cuptorul nu se mai încălzește. Pentru a remedia defecțiunea apărută, acesta s-a adresat agentului economic, solicitând înlăturarea deficiențelor. Însă după reparație cuptorul nu a fost reparat. Ulterior, a depus o cerere prealabilă către administratorul întreprinderii, prin care a solicitat schimbarea aparatului electrocasnic cu un alt produs de calitate corespunzătoare sau restituirea contravalorii. Revendicarea nu a fost satisfăcută, iar consumatorul a decis să depună o petiție la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței. În rezultatul implicării agenției, în soluționarea problemei respective, agentul economic în comun acord cu petiționarul a satisfăcut revendicările consumatorului, restituindu-i contravaloarea produsului reclamat în sumă de 3142 lei.