DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Cazuri de succes Bani restituiți pentru încălțăminte neconformă
Bani restituiți pentru încălțăminte neconformă
Istorii de succes
Bani restituiți pentru încălțăminte neconformă
eye
2167

De la începutul anului 2018, consumatorii au înaintat 50 plângeri către autoritatea de stat de protecție a drepturilor consumatorilor privind calitatea încălțămintei achiziționate. În acest sens, aceștia au întâmpinat problema deteriorării acestor produse industriale, într-un termen de până la 30 zile calendaristice.

Astfel, un consumator s-a adresat administratorului magazinului de încălțăminte după 2 săptămâni, timp în care uneia dintre cizme a început să se descleie talpa. Agentul economic s-a eschivat de la revendicarea pretențiilor consumatoarei prin invocarea exploatării incorecte a încălțămintei. Expertiza efectuată, însă de Camera de Comerț și Industrie a demonstrat vina agentului economic în comercializarea produsului necalitativ. Drept urmare, bărbatul și-a recuperat cheltuielile suportate pentru bunul neconform în valoare de 2490 lei.

Totodată, o doamnă a procurat pentru copilul său o pereche de pantofi, care în scurt au căpătat niște fisuri. Subiectul economic a refuzat să remedieze problema depistată de consumatoare și în acest mod, a fost sesizată Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, care a soluționat divergențele iscate pe cale amiabilă prin înlocuirea bunului neconform cu unul de calitate corespunzătoare.

Trebuie de menționat și cazul unei alte consumatoare, care a achiziționat o pereche de pantofi din piele în valoare de 2590 lei dintr-un punct comercial din capitală. După o zi din momentul procurării bunului, femeia a constatat că pe partea laterală a tocului drept, dar și partea din spate, pielea întoarsă s-a ros considerabil, creând un defect vizibil și devenind impropriu pentru o ulterioară utilizare. În acest context, prin intermediul Agenției, consumatoarea a obținut contravaloarea pantofilor, neânțelegerea fiind aplanată pe cale amiabilă.

De asemenea, o consumatoare și-a returnat 2790 lei pentru cizme necalitative, defectul evidențiindu-se prin dezlipirea pielii din partea de jos a cizmei, ceea ce a determinat-o să apeleze la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, unde și-a găsit dreptatea.

Recipise care confirmă faptul lipsei pretențiilor față de agenți economici- comercianți de încălțăminte, au notat și câteva consumatoare nemulțumite de calitatea tălpii cizmelor (în sume de 1790 lei și respectiv, 700 lei). Ambele doamne și-au revendicat drepturile prin obținerea contravalorii bunurilor.

01 Noiembrie | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Octombrie | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Octombrie | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...