DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Cazuri de succes Avans restituit pentru serviciu neprestat!
Avans restituit pentru serviciu neprestat!
Istorii de succes
Avans restituit pentru serviciu neprestat!
eye
2418

Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, a soluționat un conflict apărut între un consumator și un agent economic, după ce consumatorul și-a înaintat pretențiile ce ține de încheierea unui contract de executarea și fabricare a mobilei la comandă în valoare de 40 000 lei, fiind achitat un avans de 70%,  ce constituie suma de 28 000,00 lei.

Conform contractului, comanda de prestare a serviciului de fabricare a mobilei urma să fie realizată în termen de 45 zile din momentul încheierii. Dat fiind faptul că termenul de execuție a expirat, consumatorul a solicitat rezilierea contractului si restituirea avansului.

Prin urmare, agentul economic nu a satisfăcut cererea consumatorului deoarece acesta a propus restituirea avansului eșalonat, fapt pentru care  consumatorul a înaintat o cerere de chemare în judecată prin care Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, a fost atrasă ca intervenient accesoriu, cu privire la rezoluțiunea contractului de producere a mobilei, restituirea avansului și încasarea cheltuielilor de judecată.

Astfel, prin Hotărîrea Instanței de judecată, s-a hotărît de a încasa avansul în mărime de 28000,00 lei penalitatea în mărime de 2072,00 lei cît și cheltuieli de judecată în sumă de 1020,00 lei.  

 

01 Noiembrie | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Octombrie | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Octombrie | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...