DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Cazuri de succes 18 mii lei au revenit în buzunarul consumatorului
18 mii lei au revenit în buzunarul consumatorului
Istorii de succes
18 mii lei au revenit în buzunarul consumatorului
eye
1372

Agenția pentru Protecția Consumatorilor(APC) a ajutat un consumator să-și restituie banii pentru un produs procurat care s-a dovedit a fi neconform.

La începutul lunii mai, curent, pe adresa APC a parvenit o sesizare de un consumator care invocă calitatea necorespunzătoare a unui telefon procurat. În rezultatul examinării materialelor anexate la petiție s-a stabilit că consumatorul a înaintat o petiţie către agentul economic, prin care a solicitat restituirea contravalorii bunului în sumă de 18 mii lei. 

În conformitate cu art 18 al Legii cu privire la protecția consumatorilor, agentul economic avea la dispoziție 14 zile calendaristice de la data înaintării petiției de către consumator pentru a dovedi vina consumatorului în ceea ce privește deficiențele apărute la produsul vîndut, sau de a satisfice reclamația consumatorului. Expertiza tehnicăa fost efectuată doar de o terță parte competentă domeniului. Agentul economic așa și nu a reușit să demonstreze vina consumatorului.

Astfel, în urma acțiunilor întreprinse de inspectorii agenției și a discuțiilor purtate cu părțile, pe adresa APC a fost înregistrată o recipisă depusă de consumator prin care a comunicat că problema înaintată către agentul economic a fost soluționată pe cale amiabilă și i-a fost restituită contravaloarea produsului în sumă de 18 mii lei.

Dragi consumatori, nu ezitați să apelați la Agenția pentru Protecția Consumatorilor atunci cînd se încalcă drepturile dumneavoastră în calitate de consumator. Ne puteți găsi la TELEFONUL CONSUMATORULUI 022 74-14-64  sau la adresa, mun. Chişinău, sectorul Centru, str.Vasile Alecsandri, 78 etajul 1,5. 

01 Noiembrie | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Octombrie | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Octombrie | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...