La 14 martie curent, în ajunul Zilei Mondiale a Dreprurilor Consumatorilor, Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizii, a organizat un webinar cu genericul "Reguli generale de protecție a consumatorilor, prin prisma Legii nr.105/2003 privind protecția consumatorilor".
Scopul webinarului a fost de a aduce la cunoștință consumatorilor dar și mediului de afaceri, cela mai noi și actuale prevederile legale cu privire la legislația în domeniul drepturilor consumatorilor.
Ținem să menționăm, faptul că legislația pe acest domeniul are unele modificări, care au intrat în vigoare în luna februarie 2024, pentru detalii accesați link-ul atașat: Legea 105/2003 privind protecția consumatorilor
În cadrul webinarului au participat peste 30 de persoane cointeresate, ISSPNPC a comunicat acestora despre următoarele aspecte:
- drepturile consumatorilor ;
- conformitatea produselor;
- etichetarea produselor ;
- înlocuirea și returnarea produsului de calitate corespunzătoare, etc.
Prioritatea ISSPNPC este asigurarea protecției drepturilor consumatorilor prin monitorizarea și supravegherea pieței, fapt ce permite prezența pe piață a produselor și serviciilor conforme și calitative.
Se consideră webinar, ședințe de informare, mese rotunde sau vizite de consultanță orice formă de acordare a consultanței alta decât de verificare, revizie, audit, evaluare şi/sau analiză exercitată de către un organ de control, cu scopul de a constata respectarea legislației și de a verifica unele fapte relevante pentru domeniul de control al organului în cauză, la faţa locului şi/sau prin solicitare directă de la persoana controlată a documentației şi a altei informații prin poştă, inclusiv prin poșta electronică, sau prin telefon, informație pe care aceasta, în virtutea legii, nu este obligată să o ofere.
Se pune accentul pe crearea unui sistem funcțional al parteneriatului dintre ISSPNPC, consumator şi mediul de afaceri, de la egal la egal, care facilitează relaţiile reciproce de colaborare și asigurarea unui climat favorabil în scopul familiarizării acestora cu legislaţia în vigoare şi îndrumării acestora spre respectarea corectă a legislației.