Agenția pentru Protecția Consumatorilor (APC) a ajutat un consumator să își întoarcă avansul plătit unui agent economic pentru prestarea serviciilor de transport.
Familia Banari (numele a fost schimbat) din orașul Chișinău a apelat la serviciile unui agent economic pentru a transporta bunurile familiei într-o localitate din afara țării. Pentru aceste servicii consumatorul a achitat un avans de 700$. Însă agentul economic nu și-a onorat obligațiunile contractuale iar bunurile așa și nu au ajuns la destinație. După tentativa eșuată de a soluționa singuri situația creată, familia Banari a depus o reclamație la Agenția pentru Protecția Consumatorilor. În cadrul examinării petiției, inspectorii au constantat că agentul economic a încălcat drepturile consumatorului, Legea nr. 105-XV din 13.03.2003 cu privire la protecția consumatorilor nr 105. În final, în urma discuțiilor purtate cu părțile implicate, conflictul a fost soluționat pe cale amiabilă, iar consumatorului i-a fost restituită suma de bani achitată în avans. Agentul economic a fost informat despre prevederile legislației în domeniu și avetizat să respecte drepturile consumatorilor, neadmițînd ulterior asemenea încălcări.
Dragi consumatori, nu ezitați să apelați la Agenția pentru Protecția Consumatorilor atunci cînd se încalcă drepturile dumneavoastră în calitate de consumator. Ne puteți găsi la LINIA FIERBINTE 022 74-14-64 sau la adresa, mun. Chişinău, sectorul Centru, str.Vasile Alecsandri, 78 etajul 1,5