DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă The Sustainable Consumer
The Sustainable Consumer
10 January | 2020
The Sustainable Consumer
eye
1353

Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorului 2020, marcată anual la 15 martie, va avea tematica „Consumatorul loial”. Tema este propusă de Consumers International, o comunitate a instituțiilor și asociațiilor din domeniul protecției drepturilor consumatorilor ce numără peste 200 de organizații membre din peste 100 de țări.

Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorului a fost inspirată de președintele John F Kennedy, care a trimis un mesaj special la Congresul SUA din 15 martie 1962, în care a abordat în mod oficial problema drepturilor consumatorilor. Mișcarea consumatorilor a marcat prima dată această dată în 1983 și acum folosește ziua în fiecare an pentru a mobiliza consumatorii și autoritățile pe probleme și campanii importante.

Cererea de produse durabile este în creștere - în special în rândul consumatorilor mai tineri. Un studiu global (https://www.nielsen.com/eu/en/press-releases/2015/consumer-goods-brands-that-demonstrate-commitment-to-sustainability-outperform/) a descoperit că 66% dintre consumatori spun că sunt dispuși să plătească mai mult pentru mărci durabile. Însă unele studii (https://hbr.org/2019/07/the-elusive-green-consumer și https://www.nielsen.com/us/en/insights/article/2018/was-2018-the-year-of-the-influential-sustainable-consumer/) consideră că achizițiile reale de produse durabile se încadrează în intervalul 20-30%. În general, sustenabilitatea nu este alegerea ușoară pentru consumatori și necesită eforturi din partea lor de a cerceta sau identifica achiziția potrivită, schimbarea comportamentului sau necesită plata mai mult.

În acest context, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței recomandă producătorilor să valorifice oportunitatea de a-și construi încrederea cu consumatorii conștienți social, care caută produse care să se alinieze valorilor lor, durabile și inofensive.

În perioada lunilor februarie-martie, în contextul tematicii anuale, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței va desfășura acțiuni ample de conștientizare a importanței valorificării drepturilor consumatorilor și responsabilității mediului de afaceri.

01 November | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 October | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 October | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...