DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Sinteza săptămânală a reclamațiilor
Sinteza săptămânală a reclamațiilor
09 July | 2018
Sinteza săptămânală a reclamațiilor
eye
923


Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP) a fost sesizată în ultima perioadă de numeroși consumatori privind prestarea necalitativă a reparației autovehiculelor de către agenții economici care utilizează acest gen de activitate.

Astfel, 5 dintre petițiile depuse de către consumatori au invocat ca motiv de reclamație, reparația necorespunzătoare a automobilelor.  Dacă în unele cazuri, consumatorii se plâng pe faptul că piesele înlocuite nu sunt de calitate sau nu au fost efectuate lucrări corespunzătoare de vopsire a mașinii, schimbare a uleiului etc., de această dată consumatorii au reclamat încălcarea drepturilor lor de a primi o confirmare pentru serviciul achitat (bon fiscal). Aceste petiții au fost redirecționate către Serviciul Fiscal de Stat, care urmează să le examineze conform competențelor.

Totodată, în perioada sezonului estival, consumatorii rămân nemulțumiți și de calitatea serviciilor turistice, și anume cazarea necorespunzătoare în cadrul hotelelor (2 petiții), precum și de calitatea serviciilor avia (2 petiții)- reclamații readresate autorității competente.

În adresa Agenției au parvenit și alte plângeri în vederea prestării serviciilor neadecvate: înșelare la volum în cadrul unei stații PECO, serviciu necorespunzător de telefonie mobilă și internet, diferența de preț raft-casă, practici comerciale incorecte în cadrului unei case de amanet etc.

Ceea ce ține de achiziționarea produselor, consumatorii au întâmpinat probleme la: procurarea încălțămintei neconforme (3 petiții), a unui telefon mobil cu defect, televizor neconform, congelator, ferestre din PVC, foi de ardezie- toate s-au dovedit a fi necalitative, ceea ce a condiționat solicitarea de către consumatori de a înlocui aceste produse sau de a cere restituirea contravalorii bunului.

Pentru începutul trimestrului III, în cadrul APCSP au fost înregistrate un număr de 32 de petiții.

01 November | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 October | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 October | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...