DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Sinteza săptămânală a reclamațiilor
Sinteza săptămânală a reclamațiilor
16 July | 2018
Sinteza săptămânală a reclamațiilor
eye
942


Prin intermediul modalităților de sesizare a Agenției  pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, în perioada 9-13 iulie au fost depuse 36 de reclamații. Printre petițiile înaintate s-au evidențiat un șir de plângeri în vederea prestării necalitative a serviciilor de reparație în cazul diferitor produse: televizor, telefon, mașină de spălat etc.

În temeiul Legii Nr.105 din 13.03.2003 privind protecția consumatorilor, orice reparație sau înlocuire a produselor este făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilite de comun acord, în scris, între vânzător și consumator, fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produsului și scopul pentru care consumatorul a solicitat produsul. Perioada de timp stabilită nu poate depăși 14 zile calendaristice de la data la care consumatorul a adus la cunoștință vânzătorului neconformitatea produsului. Acest termen poate fi prelungit numai cu acordul consumatorului și este stipulat în contract.

În cazul produselor electrice de uz casnic, vânzătorul este obligat, la înaintarea de către consumator a cerinței conform prevederilor alin.(2), să pună la dispoziție acestuia gratuit, în termen de 3 zile, pe perioada remedierii, un produs similar, suportând cheltuielile de transport. Astfel, atât consumatorii, cât și vânzătorii trebuie să cunoască despre prevederile legale privind remedierea defecțiunilor obiectelor de uz casnic.

Totodată, menționăm că, consumatorii au sesizat Agenția din motive precum: mobilă de bucătărie defectă, perie de dinți electrică defectă, încălțăminte necalitativă, minitractor neconform, telefon și televizor neconform.

Petițiile înregistrate privind prestarea serviciilor au inclus: înșelarea la pompă la alimentarea cu gaz, serviciu de înfrumusețare necorespunzător, serviciu turistic, serviciu de reparație auto necalitativ, precum și utilizarea clauzelor auzive în contractele de microfinanțare.

01 November | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 October | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 October | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...