DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Sinteza săptămânală a reclamațiilor
Sinteza săptămânală a reclamațiilor
22 October | 2018
Sinteza săptămânală a reclamațiilor
eye
1003

În contextul utilizării pe larg, în prezent,  a dispozitivelor digitale de către consumatori, în adresa APCSP au fost direcționate numeroase reclamații privind calitatea neconformă a telefoanelor mobile procurate, precum și a serviciilor necorespunzătoare de reparație a acestora (servicii GSM- 6 petiții). Dat fiind acest fapt, consumatorii trebuie să țină cont de faptul solicitării calității din partea subiectului economic, precum și respectarea legislației privind reparația produsului  în cadrul unei perioade de timp rezonabile, care să nu depășească 14 zile calendaristice de la data în care consumatorul a adus cunoștință vânzătorului neconformitatea produsului. Termenul se poate prelungi numai cu acordul consumatorului și este stipulat în contract. Astfel, evitându-se un eventual conflict ce poate apărea între consumator și agent economic.

Menționăm că, recent mai multe consumatoare au depus sesizări în scris după ce au rămas nemulțumite de calitatea îmbrăcămintei achiziționate (tricouri), precum și de necorespunderea serviciului pentru care s-a achitat (pătarea tricoului cu vopsea de păr în cadrul unui salon de înfrumusețare).

În același timp, cetățenii au decis înaintarea drepturilor de consumator atunci când au beneficiat de un serviciu foto, serviciu turistic, telefonie mobilă, internet si televiziune digitală, dar și petiții ce au fost readresate altor autorități conform atribuțiilor- serviciu necalitativ de curierat (ANRCETI), serviciu aerian necorespunzător (AAC) , serviciu de transport necalitativ (ANTA) și deconectarea de la energie electrică (ANRE).

Bunurile ce s-au dovedit a fi neconforme, necesitând o expertiză în cadrul Camerei de Comerț și Industrie sunt un produs chimic (detergent de rufe), precum și un CD player auto recent procurat.

Pe parcursul perioadei 15-20 octombrie, APCSP a înregistrat 38 de petiții, 156 de apeluri telefonice la Telefonul Consumatorului, oferindu-se, totodată, și o serie de consultații în oficiu.

01 November | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 October | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 October | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...