DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Sfaturi utile când mergem cu TAXI
Sfaturi utile când mergem cu TAXI
09 August | 2021
Sfaturi utile când mergem cu TAXI
eye
1944

Ce e bine de știut!

1.   Când urcăm în mașina de TAXI, ne asigurăm că acest transport aparține unei firme autorizate, astfel: are numere galbene; lampa de taxi este în stare funcțională și e fixată pe mașină; în salonul mașinii trebuie să fie instalat taximetrul (aparatul ce calculează distanța parcursă și emite bonul de casă).

2.   Pe portierele din față ale mașinilor trebuie să fie afișate tarifele pe kilometru și pe oră, precum și tariful de pornire, în așa mod ca acesta să fie vizibil de la o distanță de 5 metri.

3.   În interiorul mașinii trebuie să fie la vedere ecusonul cu numele şi fotografia conducătorului auto, precum și denumirea agentului transportator.

4.   Consumatorul poate solicita șoferului să-i prezinte: buletinul de verificare metrologică a taximetrului, certificatul de competență profesională a șoferului, foaia de parcurs.

5.   La sfârșitul călătoriei, pasagerul trebuie să achite taxa de deplasare, conform bonului de casă.

6.   Consumatorul poate solicita de la șofer deplasarea spre destinația finală pe orice traseu deschis circulației publice.

7.   Se permite transportarea fără plată cu taxiul a bagajelor care, conform gabaritelor, pot fi plasate liber în portbagaj cu capacul închis.

8.   În cazul în care nu este emis şi înmânat bonul de casă pe suport de hârtie şi/sau în formă electronică, consumătorul are dreptul să nu achite călătoria.

Agenția recomandă consumatorilor să apeleze la serviciile de taxi autorizate în conformitate cu legislaţia în vigoare, solicitând pornirea aparatului de taxat imediat la începerea călătoriei.

Asigurați-vă că vi se respectă drepturile în calitate de consumator, în cazul în care depistaţi unele abateri de la legislaţia în vigoare a prestării serviciilor de taxi atunci nu ezitaţi să sesizaţi Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței la adresa str. Vasile Alecsandri nr. 78 sau la www.consumator.gov.md. De asemenea, ne puteți contacta la linia fierbinte pe numărul de tel. 022 51 51 51.

01 November | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 October | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 October | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...