DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Sfaturi înainte de închirierea unui autoturism
Sfaturi înainte de închirierea unui autoturism
10 November | 2014
Sfaturi înainte de închirierea unui autoturism
eye
1208

Companiile ce pun la dispoziție consumatorilor servicii cum ar fi transferul la aeroport, serviciile de închirieri mașini cu șofer, servicii închirieri mașini luxoase pentru diferite evenimente, devin tot mai cunoscute în Republica Moldova. Probabil că toată lumea se intreabă atunci cînd vor să găsească o companie buna de inchirieri mașini pe ce anume trebuie să se bazeze.
Nu există norme specifice cu privire la închirierea de maşini dar, în calitate de consumator, beneficiaţi de anumite drepturi.
Cele mai importante sunt:
Dreptul la informaţii corecte şi clare
Preţul stabilit pentru o rezervare trebuie să includă toate taxele necesare.
Eventualele costuri suplimentare care s-ar putea aplica în cazul dumneavoastră (de exemplu, un scaun pentru copil sau o asigurare suplimentară) trebuie indicate clar şi nu trebuie să inducă în eroare.
Dreptul la clauze contractuale echitabile
Contractul de închiriere nu trebuie să conţină clauze abuzive. De exemplu, vânzătorul nu vă poate obliga să acceptaţi clauze pe care nu aţi avut posibilitatea de a le verifica înainte de a semna contractul.
Bazându-se pe experienţa dobândită în timp, Agenția pentru Protecția Consumatorilor vă oferă cîteva sfaturi persoanelor care doresc să închirieze o maşină.
1. Înainte de a închiria

  • Verificaţi elementele incluse în preţ: acordaţi o atenţie specială taxelor;
  • Verificaţi eventualele costuri suplimentare pe care va trebui să le plătiţi pe durata perioadei în care folosiţi maşina;
  • Verificaţi condiţiile referitoare la alimentarea cu combustibil;
  • Verificaţi termenii privind anularea contractului;
  • Verificaţi alte posibile restricţii (de ex. limite de kilometri, în ce locuri aveţi sau nu voie să călătoriţi).

2. Preluarea maşinii

  • Dacă aţi făcut rezervarea on-line, luaţi cu dumneavoastră o copie tipărită.
  • Dacă semnaţi un contract de închiriere la destinaţie, aveţi grijă ca termenii prevăzuţi de acesta să corespundă celor din rezervarea făcută anterior; păstraţi o copie a tuturor documentelor pe care le semnaţi.
  • Verificaţi în ce situaţii sunteţi acoperit de asigurare.
  • Cereţi informaţii despre politica firmei în caz de defecţiuni sau accident.
  • Verificaţi maşina împreună cu un angajat al companiei pentru a semnala eventuale defecţiuni. Dacă nu vi se dă o listă de control, notaţi orice defecţiune sesizată şi solicitaţi ca un angajat să vă semneze hârtia.

3. Perioada de închiriere
Dacă maşina se strică, sunaţi compania care v-a închiriat-o şi aşteptaţi instrucţiunile acesteia. Nu încercaţi să reparaţi vehiculul fără aprobarea companiei.
În caz de accident, notaţi numele şi adresele persoanelor implicate. Dacă cineva este rănit sau apare o dispută cu privire la răspunderea părţilor, chemaţi poliţia. Contactaţi imediat compania care v-a închiriat maşina.
4. Returnarea maşinii

  • Încercaţi să returnaţi maşina pe durata programului de lucru al companiei, pentru a vă asigura că cineva verifică starea acesteia.
  • Un angajat ar trebui să redacteze o notă scrisă cu privire la starea vehiculului. Nota respectivă trebuie semnată atât de dumneavoastră, cât şi de angajat. Păstraţi o copie.
  • Dacă returnaţi maşina în afara programului de lucru, parcaţi-o în zona desemnată. Eventual, faceţi fotografii pentru a dovedi, dacă este nevoie, că aţi returnat maşina în stare bună.

Dragi consumatori,
În cazul în care v-au fost lezate drepturile, nu ezitaţi, să apelaţi la APC care vă poate consilia gratuit telefonic (linia telefonică fierbinte 022 741464 şi 080028028 (apel gratuit din teritoriul Republicii Moldova))

01 November | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 October | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 October | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...