La data de 14 iunie curent, specialiștii Agenției pentru Protecția Consumatorilor si Supravegherea Pieței au participat la un seminar de instruire în domeniul respectării drepturilor de consumator și anti-contrafacere, organizat de Societatea civilă de Avocați TURCU & TURCU.
Seminarul a avut drept scop extinderea relațiilor de cooperare cu organizațiile neguvernamentale si structurile guvernamentale care activează în domeniul protecției și respectării drepturilor consumatorilor pentru identificarea de comun acord a acțiunilor de contracarare a contrafacerii mărcilor.
La întrunire au luat parte specialiștii APCSP, reprezentanții Societății Civile de Avocați TURCU & TURCU, ai EUBAM, firmelor PUMA, CANON și altor instituții cu competente în domeniul asigurării respectării protecției drepturilor consumatorilor.
Această instruire a avut scopul conjugării eforturilor specialiștilor în domeniu, generării noilor idei și soluții de combatere a flagelului mondial – contrafacerea.
A fost prezentat în detalii procedura de identificare a producției originale a unor companii notorii, cum ar fi TOMMY HILFIGER, HUGO BOSS, STIHL, P&G, BJORN BORG, ADIDAS etc.
N.B.: Cum recunoaștem produsele originale?
- Prețul: ar trebui să fie primul semnal de alarma. Nu exista produse fără taxe sau impozite. Un preț mai mic este automat dubios și ar trebui să ridice suspiciuni potențialului client.
- Ambalajul: acesta trebuie să fie intact.
- Condițiile de vânzare: produsele originale nu se vând în afara rețelelor de distribuție. "Fața" magazinului spune multe despre originea reala a produselor comercializate.
- Etichetele personalizate: Produsele originale, în special în cazul îmbrăcămintei, se vând numai cu etichete personalizate.