La 19 iulie 2022, la inițiativa Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP) a avut loc ședința de lucru cu reprezentanții Autorității Aeronautice Civile (AAC).
Astfel, în contextul numeroaselor apeluri la Telefonul Consumatorului dar și a reclamațiilor parvenite în adresa APCSP, ne-am propus desfășurarea unei ședințe de lucru pentru a coopera în comun mai eficient pe domeniul protecției consumatorilor și anume de a elucida și de a informa corect consumatorii atunci când se confruntă cu problemele legate de serviciile turistice și biletele avia care sunt incluse în pachetele turistice dar și de biletele avia procurate de la companiile avia.
În cadrul ședinței au fost puse în discuții prioritatea și sporirea gradului de informare și educare a consumatorilor cât și protecția drepturilor și intereselor economice ale acestora.
Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP), este autoritatea administrativă care coordonează la nivel național controlul respectării legislației cu privire la protecția consumatorilor, având statut de punct de contact național, fiind responsabilă pe serviciile turistice și biletele avia care sunt incluse în pachetele turistice.
Autoritatea Aeronautică Civilă fiind responsabilă pe domeniul transportului aeronautic și anume biletele avia procurate de la companiile avia, (drepturile pasagerilor, zboruri întârziate, zboruri anulate, refuz de îmbarcare, distantele ortodromice, bagaje pierdute sau deteriorate, persoane cu dezabilități, transparenţa preţurilor la rezervările online).