DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă „Rezultatele supravegherii pieţei în perioada 01.04.2011-20.07.2011, privind comercializarea băut...
„Rezultatele supravegherii pieţei în perioada 01.04.2011-20.07.2011, privind comercializarea băuturilor răcoritoare
25 July | 2011
„Rezultatele supravegherii pieţei în perioada 01.04.2011-20.07.2011, privind comercializarea băuturilor răcoritoare"
eye
851

Întru protejarea consumatorilor împotriva riscului de a cumpăra şi a consuma alimente perisabile din punct de vedere microbiologic, în condiţii de vară cu temperaturi ridicate, Inspectoratului Principal de Stat pentru Supravegherea Pieţei, Metrologie şi Protecţie a Consumatorilor a efectuat 53 controale de stat la agenţi economici, în perioada 01.04.2011-20.07.2011, privind verificarea modului de expunere la comercializare şi depozitare a apei şi a băuturilor nealcoolice.

Pentru aprecierea calităţii produselor plasate pe piaţa internă, în reţeaua de comerţ cît şi la producători au fost prelevate 24 mostre de apă potabilă şi supuse încercărilor de laborator. Respectiv, rapoartele de încercări au depistat necorespunderea după indicii de inofensivitate 5 mostre de apă potabilă şi 5 mostre după indicii organoleptici.

Astfel, în cadrul controalelor menţionate au fost depistate următoarele încălcări:

- lipsa certificatelor de conformitate- 4 cazuri;

- necorespunderea după indicii de calitate şi inofensivitater -10 mostre;

- plasarea pe piaţă şi comercializarea produselor cu termen de valabilitate expirat - 6 cazuri;

- comercializarea băuturilor răcoritoare fără marcare sau marcate necorespunzător, precum şi lipsa informaţiei în limba de stat-2 cazuri;

- lipsa facturilor fiscale-4 cazuri;

- utilizarea ilegală a mărcii de conformitate-1 caz;

- marcare eronată-1 caz;

- utilizarea mijloacelor de măsurare neverificate metrologic, asigurarea metrologică nesatisfacătoare-17 cazuri;

- nerespectarea regulilor de comerţ-33 cazuri.

Pentru încălcările depistate în cadrul controalelor de stat au fost aplicate următoarele măsuri:

  • aplicate 28 prescripţii de interzicere a loturilor de produse spre comercializare;
  • aplicate 1 prescripţie de interzicere definitivă a plasării produselor pe piaţă;
  • aplicate 15 prescripţii de interzicere a mijloacelor de măsurare metrologică;
  • întocmite 107 procese-verbale cu privire la contravenţie în baza Codului Contravenţional al Republicii Moldova.

Sfaturi utile pentru consumatori:

  • Verificaţi modul de prezentare a ambalajului apei potabile;
  • Acordaţi atenţie condiţiilor de depozitare atît în magazinul de desfacere, cît şi la domiciliu atunci cînd producătorul impune condiţii în acest sens;
  • Citiţi cu atenţie informaţiile de pe etichete şi cumpăraţi numai acel produs care corespunde preferinţelor şi posibilităţilor dumneavoastră;
  • Refuzaţi produsele care prezintă data durabiliăţii minimale modificată sau depăşită;
  • La recepţia comenzii, solicitaţi şi păstraţi bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care doriţi să reclamaţi calitatea/siguranţa unui produs.

! Nu vă lăsaţi influenţaţi de reclamă şi ambalaj, deoarece reclama poate fi neadevărată şi înşelătoare.

Atenţie !!! Consumatorul informat trebuie să se asigure cu cumpărături de bună calitate astfel încît va avea o sănătate garantată!

În caz, că aveţi de reclamat produse sau servicii necorespunzătoare, sesizaţi Inspectoratul (mun. Chişinău, str. E. Coca 28, bloc. III, bir.12, fax: 218-522), iar în situaţia în care aveţi nevoie de o consultaţie, linia telefonică directă a consumatorilor vă stă la dispoziţie (tel.74-14-64).

25.07.2011

Secţia relaţii cu consumatorii şi mass-media

01 November | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 October | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 October | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...