DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Regulile de bază și informații utile privind serviciile turistice
Regulile de bază și informații utile privind serviciile turistice
18 June | 2021
Regulile de bază și informații utile privind serviciile turistice
eye
1649

Turismul poate fi desfășurat de către: 
1. Turoperatori, pentru: 
a) contractarea de servicii turistice de la agenţii economici care prestează direct astfel de servicii și formarea de pachete turistice 
b) comercializarea pachetelor turistice proprii prin intermediul agenţiilor de turism sau direct consumatorilor 
2. Agenţiile de turism pentru: 
a) comercializarea pachetelor turistice contractate de la turoperatori 
b) comercializarea serviciilor proprii, precum şi a serviciilor contractate de la alte agenţii de turism 
c) vânzarea serviciilor proprii altor agenţii de turism

Drepturile turistului 
� la totalitatea serviciilor prevăzute în contractul de servicii turistice 
� la securitate personală, la protecţia vieţii şi sănătăţii 
� la asistenţă medicală în conformitate cu prevederile asigurării de călătorie 
� la înlăturarea imediată a încălcării clauzelor contractului de servicii turistice, încălcare depistată în timpul călătoriei 
� la repararea prejudiciului cauzat prin nerespectarea contractului de servicii turistice

Informații preliminară pentru turist:
a) destinaţia călătoriei, mijloacele de transport utilizate, caracteristicile şi categoriile acestora 
b) modul de cazare, amplasarea, categoria sau nivelul de confort şi principalele sale caracteristici, omologarea şi clasificarea turistică în conformitate cu normele statului de primire respectiv 
c) serviciile de alimentare 
d) itinerarul 
e) condiţiile aplicabile în materie de paşapoarte şi de vize, precum şi formalităţile sanitare necesare pentru călătorie şi şedere 
f) valoarea sau procentul din preţ ce trebuie vărsat cu titlu de avans şi calendarul pentru plata soldului 
g) faptul că realizarea pachetului de servicii necesită un număr minim de persoane şi, în acest caz, data-limită de informare a clientului în caz de anulare a pachetului 
h) condiţiile rezervărilor prealabile

Sfaturi pentru consumatori
� În cazul în care, pe parcursul călătoriei, se descoperă neajunsuri, preţul ei se reduce 
� Pretenţiile întemeiate pot fi înaintate de către turist organizatorului în decursul unei luni, din momentul prevăzut în contract pentru încheierea călătoriei 
� Termenii contractului vor fi explicitaţi la solicitarea consumatorului, în scris, fără costuri suplimentare

� Contractul trebuie de oferit cu suficient timp înainte, dar nu cu mai puţin de 15 zile înainte ca un turist să încheie un contract de servicii turistice

MOTTO-UL CONSUMATORULUI “Un consumator bine informat este sigur protejat”
Apelați telefonul consumatorului 022 51 51 51 pentru a fi consiliați sau accesați pagina http://consumator.gov.md.
 

01 November | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 October | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 October | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...