DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Registru de Reclamații, mai este actual?
Registru de Reclamații, mai este actual?
05 September | 2024
Registru de Reclamații, mai este actual?
eye
446

Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor, informează consumatorii și mediul de afaceri cu privire la reclamații:

În începutul anului 2024  a  fost eliminată obligativitatea agentului economic de a deține Registru de Reclamații, dar NU și obligativitatea agentului economic de a „ recepționa. înregistra și de a examina reclamațiile consumatorilor”:

soluționarea reclamațiilor consumatorului într-o perioadă de timp care nu poate depăși 14 zile calendaristice de la data la care consumatorul a adus la cunoștință vânzătorului/prestatorului neconformitatea produsului/ serviciului prestat;
neînregistrarea de către vânzător, prestator a reclamației consumatorului, nesoluționarea    reclamației în termenele stabilite de lege, se sancționează în conformitate cu  Codul Contravențional
mai multe detalii: Legea 105/2003 privind protecția consumatorilor link: protecția consumatorilor

model de adresare către agentul economic : adresare către agentul economic

model de petiție către ISSPNPC: petiție ISSPNPC

Dragi consumatori, în cazul în care v-au fost lezate drepturile în calitate de consumator,  nu ezitați să vă adresați la Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor.

Ne puteți găsi la Telefonul Consumatorului 022 51 51 51 sau pe adresa noastră: mun.Chișinău, str.Vasile Alecsandri 78.

Un consumator informat nu poate fi manipulat!

01 November | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 October | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 October | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...