În urma înregistrării a mai multor apeluri ce țin de prestarea necorespunzătoare a serviciilor auto, Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, amintește consumatorilor care sunt principalele reguli pe care trebuie să le cunoașteți atunci când planificați să vă reparați automobilul.
Așadar, înainte de a preda automobilul unui service de reparație auto fiți precauți:
Asigurați-vă că acesta funcționează legal și este autorizat (notificat) pentru această activitate;
Aveți dreptul să fiți informat!
- Deoarece preturile sunt libere: ele pot fi diferite de la un operator la altul. Service-urile care au personal foarte calificat și au o dotare tehnică specială pentru reparații pot să practice tarife mai mari;
- Informați-vă din timp asupra tarifelor înainte de a lasă autoturismul și nu ezitați să solicitați și un deviz estimativ al intervenției;
- Afișarea prețurilor la loc vizibil și lizibil pentru consumatori în zona de recepție și să precizeze modul de calcul utilizat, este obligatorie.
- Solicitați factura pentru serviciile prestate! Agentul economic este obligat să întocmească o factură în 2 exemplare, originalul facturii însoțit de bonul fiscal se înmânează consumatorului.
-Solicitați un deviz de cheltuieli!
Lucru care vă ajută să estimați costurile, el trebuie să conțină:
- descrierea lucrărilor care se vor efectua;
- lista pieselor de schimb;
- termenul în care va fi efectuată reparația;
- costul lucrărilor;
- durata de valabilitate a devizului.
Verificați piesele avariate ce s-au înlocuit! Piesele avariate care au fost înlocuite să fie prezentate consumatorului pentru a fi verificate ca fiind înlocuite, atât în devizul de reparație, precum și în factura de reparație, consumatorul poate primi și solicita piesele avariate.
Solicitați o garanție a lucrărilor efectuate! Pentru piesele de schimb utilizate de service la reparație, din stocurile proprii, se acorda garanție conform prevederilor Legii Nr.105/2003 privind protecția consumatorilor.
Pentru intervenția realizată fiecare agent economic aplică propria politică comercială față de clienți referitor la durata acestei garanții, dar nu mai mică de 6 luni.
Dragi consumatori, dacă ați întâmpinat vreo problemă la prestarea acestui tip de serviciu, nu ezitați să vă adresați la Inspectoratului de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor.
Ne găsiți la Telefonul Consumatorului 022 51 51 51 sau 080 028 028 și pe adresa noastră: mun. Chișinău, str. Vasile Alecsandri 78.