DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Practici comerciale înșelătoare descoperite la o firmă ce instalează interfoane
Practici comerciale înșelătoare descoperite la o firmă ce instalează interfoane
04 November | 2014
Practici comerciale înșelătoare descoperite la o firmă ce instalează interfoane
eye
1293

Agenția pentru Protecția Consumatorilor, urmare reclamațiilor mai multor consumatori a efectuat un control de stat la un agent economic ce presteasă servicii de instalare a interfoanelor la casele de locuit din mun.Chișinău.

Consumatorii se plîng că imediat după instalarea lacătului electronic, locatarii ce nu și-au instalat interfoane în locuințe, erau informaţi că pentru a obţine o cheie gratis de la ușă de intrare în bloc urmează să semneze un contract prin care confirmă că au recepționat cheia (tagul de proximitate promis), în realitate consumatorii au semnat un contract pentru conectare şi deservire tehnică a reţelei de interfonie colectivă şi dispozitivului de încuiere pentru care după o perioadă de timp sunt impuși să achite o taxă în fiecare lună cu toate că nu beneficiază de servicii.

APC a inițiat un control de stat și a constatat următoarele:

Utilizarea practicilor comerciale incorecte și înselatoare în raport cu consumatorii, și anume informarea eronată a locatarilor că pentru a obţine o cheie gratis de la usă de intrare în bloc gratis urmează să semneze un contract prin care se confirma că au recepționat cheia,iar în realitate consumatorii au semnat un contract pentru conectare şi deservire tehnică a reţelei de interfonie colectivă, acțiune ce conform prvederilor art. 13 al Legii nr. 105 din 13.03. 2003 privind protecţia consumatorilor este calificată drept o practică comercială înşelătoare. Locatarii nu au fost informaţi clar, univoc despre faptul că agentul economic v-a încasa plata pentru deservirea tehnică a dispozitivului de încuiere de la toţi locatarii, inclusiv şi de la locatarii care nu au acceptat instalarea în apartament a utilajului de interfonie.

De asemenea, după o perioadă de timp la toţi locatarii le-au fost expediate facturi pentru plata serviciului de deservire tehnică pentru reţeaua de interfonie, iar pe partea verso este aplicată o avertizare, precum că în cazul neplăţii sumei indicate în factură va fi pornită o cauză civilă în instanţa de judecată, - această acțiune este o practică agresivă conform prevederilor art. 13 alin. (15) c) Legii nr. 105 din 13.03. 2003 privind protecţia consumatorilor.

Contractul pentru conectare şi deservire tehnică a reţelei de interfonie colectivă şi dispozitivului de încuiere încheiat între agentul economic și locatarii este în limba rusă ceea încălcă prevederile art. 25 alin. (6) al Legii privind protecţia consumatorilor nr. 105-XV din 13.03.2003.

Lipsa informației pentru consumatorii expusă la vedere, după cum prevede art. 25 alin.(12), (13) al Legii privind protecţia consumatorilor nr. 105-XV din 13.03.2003.

De asemenea, petiționarii au reclamat faptul existenţei în contratul încheiat cu prestatorul a clauzelor abuzive. În acest context, APC în conformitate cu prevederile alin. 2 art. 7, al Legii nr. 256 din 09.12.2011 privind clauzele abuzive în contractele încheiate cu consumatorii, a întocmit actul de constatare a clauzelor abuzive în contractul încheiat cu consumatorii ce a fost prezentat agentul economic cu solicitare să opereze modificările corespunzătoare contract, în caz contrar cazul urmează să fie expediat în instanța de judecată.

Inspectorii APC au eliberat prescripție de înlăturare a neconformităților, decizii privind interzicerea utilizării practicilor comerciale incorecte. De asemenea, au fost întocmite procese verbale de contravenție conform cărora agentul economic riscă o amendă de maximum 300 unități convenționale.

Stimaţi Consumatori, asiguraţi-vă că citiţi toate clauzele atunci când încheiaţi un contract, iar în caz de dubii nu ezitaţi să cereţi consilierea unei persoane competente întru evitarea includerii clauzelor abuzive în contractele încheiate.

Pentru mai multe detalii referitor la clauzele abuzive nu ezitați să ne contactați la linia fierbinte 022 74 14 64 sau pe adresa de e-mail .

01 November | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 October | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 October | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...