DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Nereguli depistate la stațiile PECO
Nereguli depistate la stațiile PECO
20 May | 2021
Nereguli depistate la stațiile PECO
eye
1644

Direcția Control Metrologic din cadrul Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Piețe continuă efectuarea controalelor planificate.

Inspectorii Agenției au avut misiunea de a efectua controlul de stat privind asigurarea metrologică și starea mijloacelor de măsurare din cadrul stațiilor de alimentare cu combustibil, unde au identificat o stație de alimentare cu produse petroliere și gaze lichefiate care nu a fost supusă verificării metrologice obligatorii timp de 2 ani.

În acest sens, inspectorii au aplicat marcaje de securitate (sigilii) și au emis prescripții privind interzicerea utilizării mijloacelor de măsurare și a fost încheiate procese-verbale cu privire la contravenție.

APCSP, informează că controale planificate și inopinate vor continua pentru a contracara fenomenul utilizării mijloacelor de măsurare și a măsurărilor neconforme din domeniul de interes public și solicită respectuos persoanelor juridice și fizice respectarea normelor din domeniul metrologie pentru a crea consumatorilor și persoanelor afectate de măsurări, încrederea, exactitatea și veridicitatea in cantitatea și calitatea pe care o așteaptă.

Dragi consumatori, în cazul în care aveți îndoieli în privinţa exactităţii dozei de produse petroliere livrate la coloană, la cererea dumneavoastră, operatorul staţiei este obligat să controleze imediat starea coloanei de distribuţie şi, în cazul constatării unei diferenţe în minus, să restituie paguba consumatorului şi să înceteze utilizarea acestei coloane până la efectuarea reparaţiilor!

Agentul economic este obligat să prezinte cumpărătorilor o informaţie clară şi autentică, conform legislaţiei cu privire la funcţionarea limbii de stat, despre produsele petroliere şi anume:

a) denumirea actelor normative, cerinţelor cărora trebuie să corespundă marfa;

b) principalele particularităţi de consum ale produselor petroliere;

c) preţul şi condiţiile de procurare a mărfii;

d) termenul de valabilitate a mărfii;

e) raportul de inspecție.

În cazul refuzului neîntemeiat al agentului economic de a schimba sau de a primi înapoi produsele petroliere, a căror calitate nu corespunde standardelor şi actelor normative în vigoare, consumatorul este în drept să se adreseze la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, Agenţia Naţională pentru Reglementare în Energetică, instanţele judecătoreşti şi alte autorităţi ale administraţiei publice pentru a-şi apăra drepturile şi interesele legitime.

01 November | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 October | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 October | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...