Agenția pentru Protecția Consumatorilor (APC) a organizat o masă rotundă cu participarea directorilor unei rețele mari de comerț din țară. În cadrul dialogului au fost discutate mai multe teme care vizează ambele părți, atît agentul economic cît și consumatorul.
Iurie Eremia, directorul APC, a apreciat deschiderea spre colaborare a agenților economici, menționând că Agenția este dispusă să ofere tuturor agenților interesați, consultanță privind ultimele noutăți legislative din domeniul de activitate. Potrivit directorului, toate întâlnirile cu operatorii lanțului comercial au drept scop identificarea unui echilibru de interese economice între agenții economici și consumatori și a unui mecanism viabil de aplicare a legii, care să fie agreat de toți actorii antrenați în acest proces.
Principalele teme puse în discuții au fost rezultatele controalelor efectuate în magazine, suma amenzilor aplicate, noile reguli de comerț, precum și ultimele modificări legislative ce țin de Legea cu privire la comerțul interior. Discuțiile s-au mai axat pe subiecte precum marcarea prețurilor conform cerințelor, lista produselor care pot fi sau nu returnate, drepturile consumatorilor, principalele încălcări și posibilitățile de a fi evitate, etc. În cadrul unui schimb de opinii, agenții economici au venit cu un șir de idei și întrebări în domeniu, solicitând continuarea unui astfel de dialog pentru identificarea unor poziții comune a tuturor operatorilor lanțului comercial. Participanții au trecut în revistă și obligațiile agenților economici în activitatea comercială. Administrația rețele de magazine a menționat că este binevenit faptul că o instituție cu funcție de control vine cu asemenea seminare de informare. Participanții la seminar au primit recomandarea de a soluționa amiabil revendicările consumatorilor, înainte ca cei din urmă să depună o petiție la APC, evitându-se astfel controalele. Totodată, Agenția tinde să contribuie la creşterea responsabilității agenților economici și consilierea lor în domeniul prevederilor legale și bunelor practici ce țin de protecția drepturilor și intereselor economice ale consumatorilor.
Menționăm că principalele neconformități depistate în cadrul controalelor efectuate în cadrul acestei rețele de supermarketuri au fost: marcarea incorectă sau incompletă a produselor, practici comerciale înșelătoare, înșelare la cântar, nerespectarea indicilor de inofensivitate, lipsa certificatului de conformitate, nerespectarea condițiilor de păstrare etc.