DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă INFORMAȚII UTILE PENTRU CONSUMATORI REFERITOR LA CALITATEA MOBILEI
INFORMAȚII UTILE PENTRU CONSUMATORI REFERITOR LA CALITATEA MOBILEI
13 May | 2020
INFORMAȚII UTILE PENTRU CONSUMATORI REFERITOR LA CALITATEA MOBILEI
eye
1612

La ce acordăm atenție atunci când achiziționăm mobilă?
Mobila are un rol important, atât în crearea unei ambianțe plăcute pentru locuința noastră, cât și în asigurarea comodității activităților zilnice. Pentru a îmbina toate acestea la achiziționarea mobilei este necesar de analizat toate ofertele existente pe  piață și de ales varianta optimă între raportul preț/calitate.
De menționat că vânzătorul trebuie să demonstreze cumpărătorului că produsul este în stare de funcţionare, să-i arate modul cum lucrează furnitura mobilei, dacă detaliile sunt corespunzătoare tipului de mobilă (ex. pat, dulap, sertare,etc.). Totodată, el este obligat să ofere un bon fiscal,  un document/act juridic care demonstrează că produsul a fost cumpărat de la entitatea respectivă.
ATENȚIE!!! La procurarea garniturilor de mobilă pentru odihnă este necesar de acordat o atenție sporită la calitatea stofei și a cusăturilor, de verificat mecanismele de transformare  a paturilor - tip canapea, la marcare să fie indicat producătorul, importatorul sau distribuitorul oficial al producătorului în Republica Moldova.  La garniturile de mobilă pentru camera comună (sală) în stare montată nu trebuie să fie fisuri între articole.
Un factor principal în alegerea unei mobile corespunzătoare este termenul de garanție, deoarece în cazul apariției unei neconformități  în timpul exploatării, consumatorul este în drept să se adreseze agentului economic cu o reclamație, astfel produsul poate fi înlocuit, reparat sau să-i fie restituită contravaloarea bunului consumatorului. Termenul de garanție la mobilă conform art.183 al Legii nr.105 din 13.03.2003 privind protecția consumatorului  este de 2 ani de la data procurării produsului.  Pentru a beneficia de garanţie, utilizatorul trebuie să respecte instrucţiunile de folosire, să păstreze certificatul de garanţie ca ulterior la apariția unor neconformități în baza acestui certificat, lucrările de reparație să fie efectuate de către reprezentanții firmei de unde a fost procurată mobila.
Trebuie să cunoașteți că vânzătorul este obligat să elibereze cumpărătorului la toată mobila expusă spre vânzare instrucțiunile de exploatare și talonul de garanție în limba de stat.
ATENȚIE!!! În cazul în care intenționați să procurați mobilă executată la comandă este foarte important de a încheia cu producătorul un Contract în care să fie stipulate toate caracteristicile ei și condițiile de executare, montare, reparație, instalare, utilizare și termenul de garanție.
Dragi consumatori, nu ezitați să apelați la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței atunci când vi se încalcă drepturile dumneavoastră în calitate de consumator. Ne puteți găsi la Telefonul Consumatorului 022 51 51 51 51 sau la adresa, mun. Chişinău, str.Vasile Alecsandri, 78 et.1.
 

01 November | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 October | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 October | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...